بهترین دامنه برای وب سایت

 

دامنه یا دامین همان آدرس اینترنتی است . بله همان آدرس هایی که برای باز کردن یک سایت در اینترنت وارد می کنند. دامنه یا دامین در لغت به معنی گسترده می باشد و در اینترنت به نامی اختصاص گفته می شود که هر وب سایت برای متمایز و قابل دسترسی بودن نسبت به سایر وب سایت ها به خود می گیرد.

اولین چیزی که باید بدانید این است که بهترین دامنه‌ برای وب سایت که  شامل دو قسمت هستند:

نام دامنه: این اسمی است که شما برای سایت خودتان انتخاب می‌کنید. برای انتخاب اسم، شما هیچ محدودیتی ندارید. تنها مساله این است که اسم شما باید سرهم باشد. البته شما می‌توانید کلمات را با خط فاصله (-) از هم جدا کنید.

پسوند: در اینترنت پسوندهای بسیار متنوعی برای ثبت بهترین  دامنه برای وب سایت  وجود دارند. هر کدام از این پسوندها، معنایی به خصوص دارند. برای مثال، پسوند ir به معنی آن است که سایت شما ایرانی است. پسوند com مخفف commerce است و به معنای سایت تجاری است. سایر پسوندها نیز هر کدام معنایی برای خود دارند.


دامنه‌ها به صورت سالیانه خریداری می‌شوند

باید بدانید که خرید بهترین دامنه برای وب سایت که به صورت سالیانه می باشد. در واقع  این یعنی زمانی که شما یک دامنه را ثبت می‌کنید ، برای مدت زمان مشخصی این کار را انجام می‌دهید. یعنی مثلاً برای 1 سال یا چند سال آن را خواهید داشت و پس از گذشت این دوره، اگر دوباره ان را تمدید نکنید، دیگران می‌توانند این دامنه را برای خود تصاحب کنند.


برای ساخت سایت، به هاست هم نیاز دارید

باید توجه داشته باشید که داشتن بهترین دامنه  برای وب سایت به تنهایی برای شما کافی نیست. چرا که دامنه فقط آدرس اینترنتی شما را مشخص می‌کند. شما برای آنکه یک سایت داشته باشید، علاوه بر دامنه به یک فضا نیاز دارید که اطلاعات سایت شما در آن ذخیره شود. به این فضا اصطلاحاً هاست (که در فارسی به معنای میزبان است) گفته می‌شود.

نام  بهترین دامنه برای وب سایت یکی از عوامل کلیدی در موفقیت یا شکست  وب سایت می باشد.

1-اولین چیزی که کاربر می بیند : آدرس سایت اولین چیزی است که کاربران آن را می بیند. پس نام ،بهترین دامنه برای وب سایت ماندگار وتاثیر گذار می تواند در ذهن کاربران  باقی بماند و یا بالعکس.

2-بر روی سئو سایتتان تاثیر دارد:دیگر نام دامنه هایی که نام خودتان و یا کسب وکارتان در آن باشد  زیاد رایج نیست در عوض استفاده از کلمات کلیدی می تواند با فیلد کاریتان تاثیر خوبی برای سئو سایتان داشته باشد.

3-نام دامنه معرف برند شماست : نام بهترین دامنه برای وب سایت فرصتی برای برند سازی می باشد.پس انتخاب نام مناسب برای دامنه می تواند به فرآیند برند سازی و شناخته شدن آن کمک شایانی به وب سایت شما بکند.

سایت روبی وب برای ایجاد نام بهترین دامنه برای وب سایت در سایت شما ,و داشتن آدرس اینترنتی که باعث شود توجه کاربران به سایت شما جلب شود آکادگی خود را اعلام می کند و می تواند انواع دامنه ها را برای وب سایت شما طراحی کند و آن را به ثبت برساند.

*معیارهای انتخاب نام بهترین دامنه برای وب سایت:

1-قابل برند سازی باشد

نام دامنه هایی که قابلیت برندسازی دارند همیشه بهتر از دامنه های عمومی و رایج هستند. نام دامنه شما چیزی است  که کاربران آن را میبیند، به ذهن میسپارد و در بازدیدهای بعدی از طریق آن وارد  وب سایت شما میشوند.

نام دامنه قابل برندسازی یک نام منحصر به فرد است که در بین رقیبان خاص باشد در حالی که نام دامنه عمومی یک نام رایج و همگانی است که فقط تعداد زیادی کلمه کلیدی در آن قرار داده شده اند و خصوصیت خاصی ندارد و به همین دلیل در ذهن  کاربران نمی ماند.

1-کلمات جدید بسازید: میتوانید کلمات جدید و مختص به وب سایت خود بسازید مثل کاری که سایت های گوگل، بینگ و یاهو کرده اند

2-از کلمات موجود استفاده کنید: میتوانید از فرهنگ لغت برای پیدا کردن کلمات جالب و با معنی برای  کارتان استفاده کنید

3-استفاده از ابزار ایجاد نام دامنه: این ابزار به شما کمک میکنند تا از طریق ایده ها و کلمات کلیدی اولیه ای که ارائه میکنید، نام دامنه ای با قابلیت برندسازی و منحصر به فرد ایجاد نمایید.

2-کوتاه و مختصر نام دامنه 

باید طول نام بهترین دامنه برای وب سایت  کوتاه باشد.در بررسی اولیه در اینترنت 5 سایت برتر در جهان دارای نام دامنه تقریباً به طول 6 کاراکتر میباشند. هر چه که در لیست سایت های برتر را میبینید ارتباط مستقیمی بین طول نام بهترین دامنه برای وب سایت و  میزان محبوبیت آن وجود دارد. (منظور از محبوبیت در اینجا یعنی میزان ترافیکی که هر سایت دریافت میکند.)

و در بین 100 سایت برتر طولانی ترین نام بهترین دامنه برای وب سایت که  شامل 17 کاراکتر میباشد. این اطلاعات به ما می گوید که بهتر است نام دامنه خود را کوتاه و مختصر انتخاب نمایید.

سعی کنید طول نام دامنه تان بین 6 تا 17 کاراکتر باشد.اگرنام دامنه های کوتاه قبلاً توسط دیگران خریداری شده باشد پس سعی کنید تا حد امکان نام دامنه کوتاه  و در عین حال قابل برندسازی باشد.

3-سهولت در تایپ و نوشتن آن 

به برخی از سایت های معروف در دنیا فکر و نگاه کنید. کدام سایت ها به ذهنتان میرسند؟

گوگل، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یاهو، سی ان ان و ...

ویژگی مشترکی که نام بهترین دامنه برای وب سایت آن ها وجود دارد، سهولت در تایپ و  نوشتن آن ها میباشد.

کاربرانتان باید بتوانند نام بهترین دامنه برای وب سایت را به راحتی تایپ کرده و بنویسند. اگر اکثر کاربران برای نوشتن نام دامنه همیشه مشکل داشته باشند به این معنی است که نام دامنه شما پیچیده بوده و استاندارد نیست.

4-سهولت در تلفظ نام دامنه

همانقدر که نوشتن نام  بهترین دامنه برای وب سایت باید آسان باشد تلفظ آن هم باید راحت باشد. راحتی تلفظ باعث میشود که کاربران بتوانند سایت را راحتتر از طریق گفتگو به یکدیگر معرفی کنند ومعرفی سایتتان به مشتریها و دوستانتان راحتتر می شود.

5-از خط فاصله و اعداد استفاده نکنید:

نام  بهترین دامنه برای وب سایت باید هم از نظر نوشتن و هم خواندن ساده و راحت باشد و وجود اعداد و خط فاصله در آن باعث  نقص همین ویژگی ها می شود.

مثلاً شما این نام دامنه تان setare  20می باشد، هر بار که نام دامنه را به کسی می گویید مجبور هستید که تأکید کنیدکه حتما 20 به عدد میباشد نه حروف و همین کار شما را سخت میکند.

پس تا حد امکان تنها از حروف استفاده کنید.تا کاربران راحتر و آسانتر به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.

6-استفاده از کلمات کلیدی

وجود کلمات کلیدی در نام بهترین دامنه برای وب سایت به بهبود سئوی سایت کمک میکند ولی این کار باید با دقت انجام شود. ایجاد نام دامنه ای که پر از کلمات کلیدی باشد که به طور نامناسبی کنار هم قرار گرفته اند اصلاً کار خوبی نیست.

اگر میخواهید از کلمات کلیدی استفاده کنید آن را در ابتدای نام دامنه قرار دهید. چون در این حالت بیشترین تأثیر را بر روی رتبه سایت و رنکینگ آن خواهند داشت.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط با کسب و کارتان می توانید از ابزار Google Keyword Planner و یا Keywordtool.io استفاده کنید.

*آینده نگر باشید:

نام بهترین دامنه برای وب سایت شما چیزی است که تقریباً برای همیشه همراهتان خواهد بود زیرا اگر قصد تغییر نام دامنه را داشته باشید این کار هزینه زیادی برای شما در بر خواهد داشت  و نیاز به برندسازی و سئوی دوباره خواهد داشت که این کار اصلاً منطقی نیست.

پس در زمان انتخاب نام دامنه آینده نگر باشید و همه جوانب را در نظر بگیرید چون در غیر این صورت تغییر آن آسان نخواهد بود.

پس در زمان انتخاب نام دامنه برای وب سایت، اهداف بلند مدت و چشم انداز کسب و کارتان در آینده را در نظر بگیرید.

8-بررسی نام  بهترین دامنه برای وب سایت در نظر شبکه های اجتماعی

قبل از انتخاب یک اسم حتماً آن را در شبکه های اجتماعی چک کنید تا ببینید برندی به این اسم هست یا نه.

برای برندسازی بهتر است که نام دامنه و اکانت هایتان در شبکه های اجتماعی یکسان باشد. این کار باعث میشود تا کاربران و مشتریانتان شما را راحتتر در شبکه های اجتماعی پیدا کنند.

و برای جلوگیری از مشکلات و مسائل قانونی باید از به کار بردن نام هایی که نشان تجاری دارند خودداری نمایید.

این کار با استفاده از ابزرای به نام Knowem به راحتی قابل انجام است. نام مورد نظر خود را در این ابزار جستجو کنید تا ببینید در کدام شبکه های اجتماعی قابل استفاده میباشد و همچنین نشان تجاری با این اسم ثبت شده است یا خیر.

9 -انتخاب پسوند درست برای بهترین دامنه برای وب سایت:

منظور از پسوند دامنه همان ir ، com و ... میباشد. باید سعی کنید پسوند مناسبی برای دامنه خود انتخاب نمایید. البته در نظر داشته باشید که هنوز هم com. بهترین نوع پسوند برای دامنه میباشد.

آمار نشان داده است که 75% دامنه ها com. هستند و net. در رتبه دوم قرار دارد.

چرا com. بهتر است؟ زیرا گوش اکثر کاربران با این پسوند آشنا بوده و بسیار رایج و پرکاربرد میباشد.

البته که سایت های موفق بسیاری با پسوند .net و .org وجود دارند ولی برای تضمین موفقیت همیشه .com انتخاب بهتری است.

توصیه ما: سعی کنید پسوند .com را برای نام دامنه تان انتخاب کنید. اگر نام مورد نظر با این پسوند موجود نبود، net. یا org. را امتحان کنید. اگر اینها هم موجود نبودند سعی کنید نام دامنه تان را کمی تغییر دهید و دوباره امتحان کنید. همچنین اکیداً از پسوندهای عجیب و غریب مثل club ، .space. و مانند اینها خودداری کنید.

10-استفاده از سرویس های ایجاد نام دامنه

برای اینکه به ایده های بیشتری برای انتخاب نام  بهترین دامنه برای وب سایت برسید میتوانید از ابزار ایجاد نام دامنه استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید با وارد کردن نام مورد نظر خود پیشنهادات و ایده های متفاوتی دریافت کنید..

برخی از ابزارهای رایج در این زمینه عبارتند از:

Wordoid.1:در این ابزار میتوانید کلمه مورد نظر خود را جستجو کنید و حتی میتوانید تعداد کاراکتر، میزان کیفیت و زبان آن را هم انتخاب کنید سپس لیستی از عبارات ترکیبی به همراه آن کلمه دریافت میکنید.

Lean Domain Search .2: این ابزار کلمه شما را با کلمات کلیدی دیگر ترکیب میکند و لیستی از دامنه های آزاد را به  شما ارائه می دهد.

DomainHole.3 :با این ابزار میتوانید نام های مورد نظر خود را جستجو کنید، دامنه های منقضی شده را ببینید و نام های جدید ایجاد نمایید.

Netafraz. 4 : این سایت هم نمونه فارسی ابزارهای ایجاد نام  بهترین دامنه برای وب سایت میباشد که با جستجوی کلمه مورد نظر پیشنهادهای جایگزین هم ارائه میکند.

نام بهترین دامنه برای وب سایت ،بزرگترین اعتبار یک وب است، پس بهترین آن را انتخاب کنید.

پس انتخاب دامنه مناسب نقش چشمگیری در موفقیت وب سایت شما خواهد داشت و زمانی که شما دامنه ای را برای وب سایت خود انتخاب  میکنید دیگر قادر به تغییر آن نخواهید بود. به همین دلیل بررسی و انتخاب یک دامنه خوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای راه اندازی هر کسب و کار اینترنتی، شما نیاز به یک نام انحصاری برای وب سایت خود دارید.

نکته آخر: اگر میخواهید وبلاگ یا وبسایت شخصی ایجاد نمایید بهتر است که از نام خودتان برای نام دامنه استفاده کنید.


سایت روبی وب با داشتن تجربه بالا وافراد مجرب  در این امرشما را در رسیدن به ، وب‌سایت موفق، ثبت یک دامنه مناسب، انتخاب هاست پرسرعت و همچنین استفاده از طراحان حرفه‌ای و مجرب یاری می رساند تا بتوانید رتبه بالا در صفحه اول گوگل را کسب کنید .برای این امر با همکاران سایت روبی وب تماس بگیرید.