مزیت طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی سایت برای یک سازمان و یا یک شرکت مزیت های فراوانی دارد به خصوص اگر فعالیت شما به گونه ای باشد که محصولاتی برای فروش دارید از طریق طراحی  وب سایت فروشگاهی می توانید این محصولات را در معرض دید کاربران قرار دهید که به راحتی آن را انتخاب و از طریق سایت خریداری نمایند در این مقاله در مورد مهمترین مزایای طراحی وب  سایت فروشگاهی برای شما توضیحاتی خواهیم داد.

مهمترین مزیت های  طراحی یک وب  سایت فروشگاهی عبارتند از :

*کم  کردن هزینه ها

طراحی وب سایت فروشگاهی به مراتب هزینه ای کمتر از ایجاد و راه اندازی یک مغازه و یا فروشگاه فیزیکی دارد. و راه اندازی  یک وب سایت فروشگاهی و تجارت اینترنتی نیاز به هزینه هایی نیز دارد. فقط با انجام یک کار ساده می‌توانید هزینه‌هایتان را به شدت کم کنید . کم بودن هزینه‌‌ راه‌اندازی کسب ‌و‌ کار اینترنتی یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه های اینترنتی به تعداد محدودی کارمند احتیاج دارند، فقط کافی است سایت‌ خود را آماده و کسب‌و‌کارتان را راه‌اندازی کنید کافیست با هزینه‌ خیلی کمی یک وب ‌سایت طراحی و فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

*کاهش هزینه های مربوط به بازاریابی

از طریق وب  سایت، تبلیغات خود را بسیار گسترده تر کنید و همچنین از روش ها و شیوه های نوین و جدیدتری برای تبلیغاتی استفاده کنید به طور مثال از روش جدید ارسال هزاران ایمیل تبلیغاتی استفاده کنید و به این ترتیب مقداری از هزینه های خود را کاهش دهید. با ثبت آنلاین سفارشات دیگر نیازی به کارکنان بخش خدمات نیست. همه سفارشات و همه پرداخت‌ها اینترنتی انجام می‌شوند. با این کار از تعداد کارکنان و در نتیجه هزینه‌های اداری و دفتری کاسته می‌شود.

*گستردگی محدوده ی جغرافیایی

طراحی وب سایت فروشگاهی این امکان را در اختیار شما می گذارد که با همه ی جهان از طریق سایت خود در ارتباط باشید.ارتباط گرفتن با شرکت ها ی کشورهای دیگر موجب هزینه های بالایی می شود که ممکن است برای شرکت شما اصلا به صرفه نباشد. شرکت‌ها و فروشگاه‌های سنتی فقط می‌توانند پذیرای تعداد محدودی مشتری در زمان‌های خاصی باشند، در حالی که با طراحی وب  سایت فروشگاهی و داشتن یک وب‌ سایت خوب، هر لحظه هزاران نفر از سراسر جهان  می‌توانند از فروشگاه اینترنتی شما بازدید کنند. اگر بتوانید کالاها و خدمات خود را به صورت نامحدودی به مخاطبان‌تان معرفی کنید، تجارت شما رونق زیادی خواهد داشت. البته توانایی برخوردار بودن از هزاران بازدیدکننده تفاوت زیادی با داشتن هزاران بازدید کننده دارد. برای برخوردار شدن از مزایای فروشگاه اینترنتی باید همان کارهایی را انجام دهید که شرکت‌های سنتی انجام می‌‌دهند: بازاریابی و تبلیغات را یاد بگیرید که چطور می‌توانید ترافیک سایت فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.

*پذیرش کاربران به صورت 24 ساعته

شما می توانید دسترسی و قابلیت ثبت سفارش را به صورت 24 ساعته برای کاربران خود ایجاد نمایید تا هر زمان که بخواهند ثبت سفارش خود را از طریق سایت انجام دهند. خیلی از نهاد ها، فروشگاه‌ها، پمپ‌ بنزین‌ها و بیمارستان‌ها به دلیل نوع خدماتی که ارائه می کنند به صورت  24 ساعته در حال کار هستند به طوری که طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است و مشتریان این فروشگاه ها می توانند هر زمانی از شبانه‌ روز و در هر مکانی، سفارش‌های خود را ثبت کنند. این مسئله برای کسب‌ و‌ کارها سود بسیار زیادی دارد.

با ایجاد وب سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید تمام اطلاعاتی را که مشتریان به آن ها نیاز دارند، درست در زمان نیازشان در اختیار آن ها قرار دهید. این یعنی تماس‌های تلفنی برای حل مشکلات کمتر می‌شوند و فروش افزایش پیدا می‌کند.

*به روز رسانی آسان

زمانی که شما یک سایت  را در اختیار دارید  می توانید به راحتی تمامی عملیات مربوط محصولات را از طریق سایت انجام دهید.محصولات را ویرایش و قیمت ها را تغییر دهید و یا حذف  و یا محصولی را اضافه کنید.

مزیت طراحی وب  سایت فروشگاهی در این است که تمامی این اطلاعات را می توانید به راحتی در اختیار کاربر قرار دهید. اگر شما نکات طراحی سایت فروشگاهی را رعایت کرده باشید، هر کاربری وقتی وارد سایت شما می شود، به راحتی می تواند محصول خود را پیدا کند و حتی دیگر موجودی محصولات شما را هم ببیند. حتی اگر سوالی هم داشته باشد به صورت آنلاین می تواند سوالات خود پرسیده  و اطلاعات را به راحتی بدست بیاورد.

راه اندازی طراحی وب سایت فروشگاهی می تواند بهتر از سایر رسانه های معمول مشتریان را مورد هدف قرار دهد.سایت روبی وب می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری کند.

*فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی شامل وب سایتی است که امکان نمایش محصولات به همراه ویژگی های آنها را فراهم می کند این وب سایت با امکاناتی که دارد می تواند محصول یا خدمتی که از طرف فروشنده تولید می شود را به کاربران مختلف معرفی کند ،ویژگی ها و مشخصات آن را نمایش دهد و امکان سفارش و نهایتا خرید از طرف کاربر را فراهم کند.

یکی از مزیت های برجسته ای که طراحی وب سایت فروشگاهی نسبت به بقیه سایت ها دارند آمار دهی بسیار جامع آن هاست. شما در این نوع سایت ها قادرید آمار های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه از سایت بگیرید. میزان موجوی خود را کنترل نمایید. مقدار فروش محصولات و میزان درآمد را در بازه های زمانی مختلف مقایسه کنید. شما همچنین می توانید این آمار ها را روی نمودار هم ببینید و ارزیابی کاملی داشته باشید.

-جستجوی ساده محصولات

- جستجو پیشرفته محصولات

- کاربری ساده برای فروشگاه

- امکان اتصال به درگاه بانکی برای پرداخت آنلاین

- پرداخت از طریق فیش بانکی

- پرداخت پس از دریافت کالا توسط مشتری

*مزیت سایت فروشگاهی

- تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی کامل و مفید از کالا

- مطلع شدن اط نظرها به خریداران کالا و به دنبال آن توسعه اظلاعات در مورد علایق طرفداران کالا

- برقراری ارتباط با مشتریان و به دنبال آن اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر به آنها

- عرضه خدمات بهتر و مفید تر

*اصول و قواعد طراحی وب  سایت فروشگاهی

1-لایه گرافیکی طراحی وب سایت فروشگاهی باید کاربر پسند باشند تا به راحتی بتوانند وب سایت را مشاهده کنند.

2-محصولات ارائه شده در وب سایت حتما دسته بندی شود تا کاربران به راحتی بتوانند به محصولات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

3-تصاویر محصولات کاملا واضح و مشخص باشد و همچنین از زوایای مختلف از محصولات عکس گرفته شود.

4-مشخصات کامل محصول و همچنین محصولات مشابه این محصول در توضیحات محصول قرار گیرد.

5-دارای سبد خرید برای کاربران باشد تا بتوانند چندین محصول را در یک بار خرید کردن سفارش دهند.

6-وب سایت فروشگاهی حتما دارای گواهینامه باشد . تا کاربران به راحتی داده های خود را ارسال کنند..  

7-وب سایت فروشگاهی باید دارای بخش پرداخت الکترونیکی باشد

8-برای مشتریانی که خریداری کرده ، فاکتور خرید صادر کنند.

9-نحوه ارسال محصول به مشتری باید مشخص باشد.

10-وب سایت فروشگاهی باید دارای پشتیبانی 24ساعته باشد تا در هر زمان بتواند پاسخگوی مشتریان خود باشد.

سایت روبی وب  آمادگی کامل خود را برای طراحی  وب سایت فروشگاهی با ویژگی های فوق به بهترین نحو ممکن با طراحی گرافیکی مناسب و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو به صورت عالی را اعلام می کند. در صورتی که برای طراحی  وب سایت فروشگاهی خود نیاز به مشاوره یا توضیحات بیشتری دارید لطفا با کارشناسان سایت روبی وب  تماس بگیرید.