طراحی سایت با php


 Php چیست و کاربرد آن در طراحی سایت با php

 Php نرم افزاری است که توسط شخصی به نام رزموس لردورف در سال 1995 برنامه نویسی شد php  یک نرم افزار یا بستر برنامه نویسی متن باز و رایگان می باشد یکی از ویژگی های زبان برنامه نویسی php   دارد که می توان آن را بر روی هر سیستمی عاملی اجرا و استفاده کرد برای همین طراحی سایت بیشتر با زبان php  هست . یکی دیگر از ویژگی های زبان Php  توسعه و همچنین هزینه کمتر هست زبان php  فریم ورک های زیادی را دارد.

 نرم افزارپی اچ پی یک منبع باز، سمت سرور، زبان اسکریپت جاسازی شده HTML است که برای ایجاد صفحات وب پویا استفاده می شود. صفحات PHP دارای پسوند php هستند. PHP می تواند هر کاری را که هر برنامه CGI می تواند رخ بدهد را انجام دهد، اما قدرت و مزیت آن در سازگاری آن با بسیاری از انواع پایگاه های داده است. php یک کد منبع باز است، به این معنی که به صورت رایگان برای عموم قابل دسترسی است


در عصر جدید بیشتر از 80درصد سایت‌های طراحی شده موجود روی اینترنت با زبان پی اچ پی طراحی شده‌اند. در واقع این درصد بالا بدون شک به دلیل مزیت‌های این زبان به سایر گزینه‌های دیگه موجود است.

البته باید بگوییم که طراحی سایت‌های مختلف باتوجه به نیازهای پروژه در حالت‌های خاص ممکنه نیاز به استفاده از زبانی غیر از PHP باشد که این حال به تشخیص و انتخاب آن به تجربه و دانش نیاز دارد. خیلی از سایت‌های اینترنتی که با زبان php ایجاد شده‌اند، به طور غیرمستقیم با این زبان در ارتباط اند.باید بدانید که شرکت های بزرگی با استفده از طراحی سایت php توانستند برای خود شهرتی به پا کنند مانند: فیس بوک ، ویکی پدیا ، یاهو و ......

بیشترین استفاده  از PHP شامل موارد زیر است :

-تجارت الکترونیک

-مدیریت محتوا

-وبلاگ ها

-انجمن ها / بولتن های صفحه

باید این را متذکر شویم که امروزه طراحان وب سایت ها  بیشتر سایت ها را با زبان php طراحی می کنند

مزایای  استفاده از PHP عبارتند از:

تمام سرورهای وب از آن پشتیبانی می کنند و محتوای را بسیار سریعتر از سایر گزینه ها ارائه می دهد، که باعث کاهش زمان بارگذاری می شود. اگر شما متقاعد شدید PHP انتخاب مناسب برای وب سایت شما است.

php را نمی شود برای هر طراحی سایت استفاده کرد. این نرم افزار مزیت های بسیاری برای طراحی  سایت شما دارد. پی اچ پی منبع باز است، به این معنی است که پشتیبانی زیادی را در بر میگرد و یک بحث جامعه است و استفاده از آن برای همه کاربران رایگان است. نحوه طراحی سایت  با php  بسیار ساده است.و می تواند باعث شد تا سایت شما در رتبه اول گوگل قرار بگیرید.

هر برنامه ای در کنار مزایا معایبی هم دارد از معایبی این نرم افزار  می توان به سرعت پایین، آسانی بیش از اندازه همراه با کدهای ضعیف و بلا استفاده و سیستم خطازدایی سنتی و ضعیف اشاره کرد.

در سیستم های مدیریت محتوای مانند وردپرس از این زبان محبوب استفاده می کنند. کارشناسان قدرت وردپرس حدود 27 درصد از اینترنت را تخمین می زنند  و این تنها سایت هایی نیستند که با استفاده از برنامه نویسی phpاستفاده می کنند.

ابزار فریم ورک در طراحی سایت  با php

منظور از فریم ورک چیست ؟ مجموعه ای از  کدهای از پیش برنامه نویسی  هستند . به زبان ساده تر برنامه نویسان حرفه ای کدها و نیازهای برنامه نویسان مبتدی را در فریم ورک های خود پیاده سازی و برنامه نویسی می کنند که اینکار کار را برای برنامه نویسان مبتدی آسان می کند 

به خاطر بهبود کیفیت، امنیت، سرعت و کارایی برنامه‌ها و سایت‌های نوشته شده با php، ابزارهایی با نام فریم‌ورک ایجاد شده‌اند که توسعه‌دهندگان و کاربران را در رسیدن به مقاصد فوق در هنگام طراحی سایت با php یاری می‌رسانند. این ابزارها به صورت پیوسته در حال توسعه و بهبود هستند و در نتیجه استفاده از آن‌ها سبب می‌شود به‌روزرسانی سایت و کتابخانه‌های استفاده شده در آن بسیار آسان باشد.

در واقع استفده از زبان php که در طراحی سایت نقش مرکز را ایفا می‌کند.کافی نیست و باید از زبان های دیگر برنامه نویسی هم استفاده کرد. استفاده از ابزارها و زبان‌های دیگر برنامه نویسی برای ایجاد و طراحی یک سایت با کیفیت عالی ضروری می باشد. برخی از این ابزارها عبارتند از: HTML، CSS، Javascript، jQuery، طراحی گرافیکی با نرم‌افزارهای مربوط مانند فتوشاپ و تنظیمات وب‌سرور مانند آپاچی.

HTMLاین برنامه  شیوه‌ای از کد گذاری اطلاعات است که محتوا و ساختار اصلی سایت را شکل می‌دهد CSS زبانی است که به این ساختار و محتوا رنگ و طرح و شکل زیبا می‌دهد، Javascript  زبانی است که این بخش‌ها را از حالت ایستا به پویا تبدیل می‌کند و jQuery ابزاری است که کیفیت و سرعت برنامه‌نویسی با Javascript  را بهبود می‌بخشد.

هنگامی که تمام این برنامه ها را در کنار هم قرار می گیرند منطقی و بهینه‌ی تمامی این ابزارها، یک سایت حرفه‌ای که هسته‌ی php را در خود جای داده است می‌تواند آماده‌سازی و قابل استفاده شود.

در واقع زبان برنامه نویسی  php  امروزه محبوبترین زبان برنامه نویسی میان توسعه دهنده گان وب به حساب می آید و وب سایت های بزرگی مانند گوگل و فیس بوک با آن پیاده سازی شده اند.

موارد استفاده ازphp

در هنگام دادو ستد کردن  با مشتریان تان،PHP  با طراحی سایت های بهینه سازی شده، سطح اطمینان و امنیت را برای کاربران سایت بالا می برد. در واقع شما از این نرم افزار می توانید برای پر کردن وب سایت های خود و مدرن سازی استفاده کنید. اضافه کردن پی اچ پی به منظور بهینه سازی تجارت الکترونیک مانع از این کار نمی شود. در همین راستا  طراحان وب را تشویق می کند تا ویژگی های بیشتر و برنامه های کاربردی بیشتری را به سایت اضافه کنند. از آنجایی که بسیاری از رسانه های اجتماعی فعلی و سایت های تجارت الکترونیک از پی اچ پی استفاده می کنند. کاربران با این برنامه آشنای دارند.

مهمترین قسمت  توسعه زبان PHP این است که در بیشتر موارد، هنگامی که سایت شما دست خوش تغییرات میشود این برنامه می تواند با وب سایت شما با کم و بیش تغییرات سازگار شود. اگر کسب و کار شما گسترش یابد یا تغییر کند، لازم نیست پی اچ پی را حذف یا اصلاح کنید تا تغییرات را ادامه دهید. تغییرات پیکربندی ساده هستند و می توانند بدون هیچ مشکلی انجام شوند.

هنگامی که نرم افزار دچار مشکل می شود  پی اچ پی یک پشتیبانی در وب دارد. پی اچ پی یک برنامه پایدار با یک سیستم پشتیبانی عظیم است که هر کسی می تواند به آن دسترسی پیدا کند و در واقع، پی اچ پی طیف گسترده ای از پایگاه داده ها را پشتیبانی می کند.

پس در واقع می توانیم بگوییم که استفاده از php  می تواند در ساخت بهترین طراحی وب سایت کمک شایانی بکند و به این صورت وب سایت شما را در رتبه اول و در صفحه گوگل قرار بدهد.

مهمترین دلایل استفاده از این نرم افزار php :

*سرعت و امنیت بالا برای وب سایت از نظر هک نشدن توسط مهاجمان وب

*اتصال به تمام دیتابیس های موجود و ارتباط سریع و راحت با آنها

*کدها در php رایگان بوده و در دسترس می باشند و سورس کد ها نیز کاملا باز می باشند

*یادگیری php ساده تر بوده و برنامه نویسی با آن بسیار ساده می باشد

*طراحان سایت با توجه به نیازهایشان می توانند آن را پیکر بندی کنند و قابلیت انعطاف پذیری بالای آن

*تعدادی زیادی از این نرم افزار برای طراحی سایت استفاده می نماید، و این باعث می شود افراد زیادی به توسعه آن کمک کنند

*بر روی همه ی سیستم عامل های موجود قابل اجرا می باشد.

در پایان می توانید با آموزش طراحی سایت با php ، ساین خود را پیشرفته کرده تا بتوانید کاربران بیشتری را جذب سایت کنید .


سایت روبی وب در راستای پیشرفت تکنولوژی سعی دارد که خود را با برنامه های بروز همراه کند . پس کاربران عزیز وقتی تصمیم گرفتید یک کسب و کار اینترتنی جدید یا یک سایت اینترنتی جدید طراحی کنید و از زبان php برای ادامه کار استفاده کنید ،  سایت روبی وب می تواند شما را در طراحی سایت با php همراهی کند . برای مشاوره با ما   و تعیین ابعاد پروژه‌های مختلف برنامه‌نویسی و طراحی سایت، با سایت روبی وب  تماس بگیرید.