طراحی وب سایت جذاب

امروزه سلیقه مردم به گونه ای تغییر کرده است که ترجیح می دهند بیشتر در وب سایت های جذاب و کاربردی ماندگار باشند، تا وب سایت های با محتوا نامناسب و بی فایده. استفاده از خلاقیت و تجربه در زمینه طراحی سایت یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما برای طراحی وب سایت جذاب خواهد بود.

برای ارتقاء طراحی وب سایت در اینترنت ابزارهای فراوانی وجود دارد که هر روزه این ابزارها پیشرفت می کنند. با کمی تلاش، می توانید وب سایت خود را به شاهکاری با اپلت های تصویری و جلوه های بصری تبدیل کنید . شما می توانید قالب ها و اثرات متعدد در وب سایت خود قرار دهید . برای اینکه  طراحی وب سایت جذاب تر و مورد علاقه بازدید کنندگان  قرار بگیرید می توانید از ابزارهای طراحی و گرافیک  استفاده کنید .طراحی جذاب وب سایت باعث می شود بازدید کننده با اشتیاق زیاد زمان بیشتری را در وب سیات شما سپری کرده و از قسمت های مختلف آن بازدید نماید .


در واقع طراحی یک وب سایت جذاب، تاثیری فوق‌العاده‌ بر روی مخاطبین شما خواهد داشت .در صورتی که اگر کاربران هنگام استفاده از وب سایت شما راحت نباشند، حتی یک طراحی بصری فوق‌العاده سایت هم کمک چندانی به شما نخواهد کرد.در حالی که وب سایت شما باید هویت داشته باشد. طراحی سایت باید نشان دهد که شما چقدر برای کسب و کارتان  اهمیت و ارزش بالایی قائل هستید.


مهم ترین اصل در طراحی وب سایت جذاب همان( محتوا پادشاه است) می باشد. باید بدانید که استفاده از خلاقیت و تجربه در زمینه طراحی سایت یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما برای طراحی وب سایت جذاب می باشد. 

ویژگی های طراحی وب سایت جذاب

-استفاده از تصاویر و فایل های بصری جذاب و کاربر پسند

-برگزاری مسابقات آنلاین

-ایجاد انجمن و فضای مباحثه کاربران و بازدید کنندگان

-طراحی رابط کاربری مناسب

-استفاده از مطالب مرتبط و مربوط به موضوع سایت

-بهره گیری از طراحان حرفه ای و طراحی دیزاین زیبا

-استفاده از طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو در طراحی سایت

-ایجاد سایر امکانات حرفه ای و اختصاصی برای طراحی وب سایت جذاب

-رعایت اصول ui و ux در طراحی وب سایت

مهمترین نکات در طراحی وب سایت جذاب

1.گرافیک حرفه ای در زمینه ی جذاب بودن اهمیت فراوانی دارد چون استفاده از رنگ مناسب در گرافیک باعث می شود که کاربران مشتاق می شوند که سایت رو بازدید کنند.

2.حفظ بازدید کنندگان بخش مهمی به حساب می آید که داشتن سایت جذاب باعث می شود که در زمان ها ی متفاوت بازدید کنندگان از سایت استفاده کنند.

3.تصاویر بخش مهمی هستند که باعث می شود هر کاربری را در نگاه اول مشتاق کند که از سایت بازدید کند،تصاویر با کیفیت کمک می کند که سایت جذابی داشته باشیم.

4.نکات و مطالب مفید باعث می شود که کاربران بر اساس نیاز خود به سایت مراجعه کنند.

برای طراحی وب سایت جذاب  موارد زیر را در سایت خود به کار ببرید :

*با گرافيك و تصاوير بازديدكننده را جذب كنيد
ما انسان ها با چشم های خود به دنبال زیبایی  می گردیم . تصاوير، بيش از هر چيز ديگری ما  را جذب میكنند. سعی کنید از تصاوير و گرافيك به درستی و به جا در سايتتان استفاده كنيد. بازديدكننده ممکن است تمايلى به خواندن محتوا نداشته باشد اما مطمئن باشيد تصاويرى كه در سايت داريد آنها را جذب مىكند. تصاويرى كه پيام هايتان در آن ها به طرزى  زيركانه  قرار داده اید که باعث می شود  با اين تصاوير بازديدكننده را به بازديدهاى دوباره تشويق كنيد.

-سعی کنید از گرافيك و تصاوير متحرك استفاده کنید این کار بازديدكنندگان را  نسبت به بازديد از سايت شما كنجكاو می کند. از گرافيك و افكت ها متناسب با نياز وب سايتتان بهره بگيريد.

-در انتخاب طيف رنگى حرفه اى به دقت عمل كنيد. وب سايت شما، نمايش دهنده تصاوير و معرفى كننده شركت شماست. از اين رو هر رويكردى كه به كار بگيريد مى بايست حرفه اى و شفاف باشد. زمانى كه تصميم ميگيريد از گرافيك و تصاوير بيشترى بهره بگيريد، به طيف رنگ هاى مورد استفاده توجه كنيد.
گرچه به نظر ميرسد كه اين كار آسانى باشد اما انتخاب رنگ هاى دقيق و مورد پسند تمامى كاربران مستلزم دانش و تحقيق است. رنگ هايى كه بايد جذاب و جالب باشد.


*از راهنماهاى گرافيكى استفاده كنيد
مطمئن باشيد كه محتواى وب سايت شما با راهنماى گرافيكى جذاب تر خواهد بود. از علائم و شماره ها براى واضح تر و شفاف كردن محتوايتان استفاده كنيد. بازديدكننده شما تمامى متن و محتواى مطالب را نخواند. او نياز دارد تا با علائم و اعداد نكات مهم را سريع مرور كند.
كاربران به راحتى با اين علائم و اعداد جذب مىشوند. اين بار از ديد بازديد كننده سايت خود را مجدداً بازبينى كنيد و نقاط مورد پسند و نقاط ناخوشايند را تفكيك كنيد.
جلوه هاى تصويرى بسيار خوشايند است اما سعى كنيد از آنها در جاى مناسب و در بخش درست از محتوا استفاده كنيد.


*از ديزاين و طراحى بيش از حد سايت خوددارى كنيد.
در اينكه افكت هاى تصويرى، بازديدكننده را جذب میكند، شكى نيست. ولی ايجاد تعادل بين تصاوير و محتوا، ضروری میباشد.
-ساده باشيد
-سايت هاى متعددى هر روزه، به روز رسانى میشوند ولى شما مى بايست وب سايت خود را به منظور رونمايى از يك شاهكار و غافلگير كردن بازدیدكنندگانتان بروز كنيد.

-خلاقيت و دسترسى ساده به سايت بسيار مهم است. از تصاوير گرافيكى استفاده كنيد كه بيان كننده هدف شما باشد، اينگونه در چشم مشتريان و بازديدكنندگان جذاب خواهيد بود



سایت روبی وب یکی از چندین سایت معتبر است که می تواند در ساخت انواع وب سایت در هر زمینه ای به شما کمک کنند.سایت روبی وب برای اینکه سایت شما را برای بازدید کنندگان جذاب تر کند از تمام ابزارها و افکت های متنوع که به طور روزمره در اینترنت به روز شده است استفاده می کند . برای طراحی وب سایت جذاب با همکاران ما تماس بگیرید .آنها شما را در این کار یاری می کنند.