سئو بین المللی

 

سئو بین المللی چیست؟

بسیاری از کسب وکارهای قدیمی و نوپا، بسته به زمینه کاری خود، ظرفیت عرضه و معرفی محصولات یا خدماتشان را به خارج از کشور، و یا کشورهای منطقه و حتی کل دنیا را دارند. نه فقط برندهای شناخته شده، بلکه خیلی از برندهای ناشناخته که هنوز جایگاه واقعی خود را در بازار داخلی پیدا نکرده‌اند ممکن است بتوانند بازار بهتری را در آن سوی مرزها جهت توسعه فعالیت اقتصادی خود داشته باشند. صنعت سئو به این دسته از سایت‌ها با این اهداف،  طراحی سئو بین‌المللی را به عنوان با صرفه‌ترین راهکار بازاریابی و مارکتینگ محصولات در سراسر دنیا پیشنهاد می‌کند.

طراحی سئو بین المللی به فرایند ساماندهی و بهینه کردن صفحات وب سایت گفته میشود که در آن به موتورهای جستجو اجازه میدهیم که کشورهایی که مورد هدف ما هستند را شناسایی کنند. همچنین زبان صفحات را نیز برای موتورهای جستجو مشخص میکنیم تا موتورهای جستجو بتوانند دقیق ترین صفحات را برای کاربران در کشورهای مختلف انتخاب کنند.

استراتژی سئو برای کسب و کارها مهم است مخصوصا اگر این استراتژی برای ورود به بازارهای جهانی باشد؛ زبان های مختلف،کلمات کلیدی مختلف، پرسونای متفاوت کاربر و متغیرهای کلیدی متنوعی که کار را سخت و پر ریسک می کند.

سئو به عنوان یکی از کانال های اصلی دیجیتال مارکترها به دلیل اثر بخشی بالایی که در نرخ تبدیل کاربر به مشتری دارد اهمیت زیادی داشته و از سوی دیگر این تکنیک دیجیتال مارکتینگ به دلیل اثرگذاری بلند مدت و تاثیری که بر روی برندینگ و ساختار هزینه می گذارد نقش مهمی برای کسب و کارها ایفا می کند.

به همین خاطر برای ورود به بازارهای جهانی و ایجاد ارتباط با مخاطبان جهانی، سئو مطئمن ترین و در عین حال یکی از با دوام ترین روش های ممکن، سئو می باشد.

بسیاری از مردم فارسی‌زبان نیستند، و طبیعتاً به سایت‌های غیر فارسی‌زبان مراجعه می‌کنند. اینجاست که طراحی سئو بین المللی اهمیت پیدا می‌کند.


یک گام مهم برای انجام جدی سئو بین المللی‬ این است که محتوای سایت خود‬ را به زبان یا کشوری‬ که مد نظر دارید ترجمه نمایید.‬ برای اینکار نیاز به صرف زمان‬ و منابعی وجود دارد و نباید ‫آن را دست کم بگیرید.‬

راه اندازی سئو بین المللی صحیح با صعود به صفحه اول گوگل

در سئو بین المللی، ممکن است اشتباهات زیادی رخ دهد. ولی اگر آن را درست انجام دهید، چند چیز را به‌دست خواهید آورد:

 در این قسمت -رتبه بندی خود را به خاطر رقابت با سایت‌های دیگر از دست نمی‌دهید.

 -بازدیدکنندگان وارد سایت شما با زبان خود می‌شوند. پس احتمال ماندگاری آن‌ها بیش‌تر می‌شود.

- شما به‌خاطر تکراری بودن محتوای خود اخطار نمی‌گیرید.

-به جای از دست دادن ارزش سئو، سایت شما در موتورهای جستجوگر صعود می‌کند.

 


در ابتدا این را باید بدانید که طراحی سئو سایت بین المللی به شما کمک می کند تا بازار بین المللی را بدست گیرید.در صورتی که در تجارت خود محصولی را به طور بین المللی عرضه می‌کنید، حتما یک وب سایت هم دارید و می‌ خواهید این وب سایت در تمام بازارهای دنیا سودآور باشد. البته متاسفانه در بعضی از مشاغل در این زمینه کارایی خوبی ندارند؛ برای بسیاری از شرکت‌ ها سئو سایت های بین المللی یک مسئله پیچیده و منبع دلسردی محسوب می‌ شود.

مشکلات سئو بین المللی چیست؟

سئو کردن وب سایت برای چند کشور مختلف به اندازه  کافی پیچیده است زیرا با کشورهای مختلف، زبانهای مختلف و گاهی چندین زبان در یک کشور روبرو میشویم. که باید برای هر کدام  از این کشورها سایت  مختص خود آن  را راه اندازی کرد.

در صورتی که  بخواهیم از یک سایت  برای سئو کردن وب سایت در همه کشورها استفاده کنیم این کار گاهی  باعث می شود صفحات با زبانهای مختلف را به هم گره بزنیم و در یک صفحه چند زبان مختلف نمایش بدهیم ،و  صفحات تکراری ایجاد کنیم و بطور کل باعث گیج شدن موتورهای جستجو شویم.

اما با این وجود دست یابی به طراحی سئو بین المللی ساده است و به برنامه ریزی و انتخاب روش های درست نیاز دارد.که برای هر کشور با هر زبان یک سایت طراحی کنیم.

روشهای انجام سئو بین المللی

در این قسمت  ما شما را با روشهای طراحی سئو بین المللی آشنا می کنیم:

1-انتخاب دامنه مناسب برای سئو بین المللی

2-چگونه بازدیدکنندگان یک کشور مشخص را هدف قرار دهیم؟

3-استفاده از ساب فولدرها

4-انتخاب یک دامنه برای هر کشور

محتوای سایت‌های بین المللی

محتوا جنبه بسیار مهمی در طراحی سئو بین المللی دارد  در صورتی که می‌خواهید محتوایی به زبان دیگر تولید کنید، باید آن را با محتوای فعلی خود مطابقت  دهیدو یا محتوای جدیدی تولید کنید.

توجه داشته باشید که رعایت سئوی خوب در صورتی که محتوای خود را با زبانی دیگر تطبیق می‌دهید، می‌تواند یک چالش بزرگ باشد.

سایت بین المللی شما نباید نسخه کپی شده از سایت اصلی  شما باشد .

ترجمه محتوا

ترجمه کردن محتوای سایت اصلی، یکی از نخستین گام‌هاست که با کپی کردن تفاوت دارد.

شما باید سایت خود را نسبت به بومیان منطقه مورد نظر خود بهینه‌سازی کنید. ترجمه یک محتوا به زبان مقصد و بارگزاری آن به تنهایی کافی نیست؛ جذب ترافیک به راهکار های خاص خود و تدوین یک استراتژی سئو جهانی نیاز دارد.

هر سایت در خود آن کشور  برای مردم  بسیار محبوب است، این سایت  نمی تواند همان محبوبیت را در کشور های دیگر به‌دست آورد.پس باید تغییراتی در محتوا داده شود  و این  تغییرات اضافی در محتوا و بهینه‌سازی آن باعث جذب کاربران و باز دید آنها از سایت می شود.

تنوع محصول

در صورتی که  شما خدمات یا محصولاتی را در کشورهای مختلف ارائه می‌دهید، باید برای هر محصول نسبت به کشور مورد نظر محتوا تهیه کنید. این محتوا باید پر بار بوده و باعث جلب رضایت مشتری باشد .تا بتوانید برای  خدمات و محصولات خود در بین مردم آن کشورها جا باز کنید.

الگوی نام‌گذاری

نام یک محصول می‌تواند در کشورهای مختلف تغییر کند. چون هر کشور زبان خاص خود را دارد و ممکن محصول شما در آن کشور نام دیگری داشته باشد . برای همین  است که قوانین و خدمات یک محصول در هر کشور متفاوت است، نام آن نیز متفاوت خواهد بود.

ساختار قیمت‌گذاری

در بیش‌تر مواقع، چیزی که به طور مشترک در کشورهای مختلف تغییر می‌کند، قیمت‌گذاری محصول است.

دلیل این امر واحد پول یک کشور است. هر کشور ذخایر و بازار تقاضای متفاوتی دارد که همین  ساختار قیمت‌گذاری شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ساختار URL برای سایت‌های بین المللی

در اینجا تعدادی از ساختارهای URL را توضیح می‌دهیم، که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها بازارهای کشور مورد نظر خود را هدف قرار دهید:

ccTLD

دامین مخصوص هر کشور را ccTLD ld’,dkn. این کلمه مخفف کلمات Country Code Top Level Domain است.

این دامین با یک کلمه دو حرفی که معمولاً معرف آن کشور است تمام می‌شود؛ مثل ir. که معرف ایران است.

نمونه‌های دیگر، am. (ارمنستان)، uk. (انگلستان)، us. (آمریکا)، de. (آلمان)، ca. (کانادا) و غیره می‌باشند.

این فرمت از ثبت دامین، در کشور مورد نظر بسیار مهم است؛ چه از نظر جغرافیایی و چه از نظرطراحی سئو بین المللی و رتبه بندی موتورهای جستجوگر.

این کار به غیر از این موارد، باعث جلب اعتماد بیش‌تر مشتریان آن کشور برای خرید از شما می‌شود.

اگر شما یک کشور مشخصی را هدف قرار داده‌اید، به استفاده از ccTLD فکر کنید. اما اگر فقط بر یک زبان خاص تمرکز کرده‌اید، ccTLD بهترین گزینه برای شما نیست. این سیستم برای هدف گیری یک منطقه جغرافیایی به کار می‌رود، نه برای یک زبان خاص

. ترکیب تکنیک‌هایی مانند hreflang، زیرپوشه‌ها (Subfolders)، زیردامنه‌ها (Subdomains) به جای استفاده از ccLTD، می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

زیردامنه (Subdomain)

ساب‌دامین دامنه‌ای است که قسمتی از دامین بزرگ‌تر می‌باشد.

زیردامنه قبل از دامین اصلی قرار می‌گیرد. زیردامنه‌ها کاربردهای بسیاری دارند؛ بازاریابی، هدف‌گیری یک منطقه خاص، سایت‌های میکرو و غیره.

زیرپوشه (Subfolder)

در فرهنگ لغات، به پوشه‌ای می‌گویند که حاوی یک پوشه دیگر باشد.

زیرپوشه‌ها معمولاً با علامت / مشخص می‌شوند.

تگ زبانی (hreflang)

یکی از تگ‌های گوگل،  تگ زبانی است که به صاحبان وب‌سایت‌ها نشان می‌دهد که صفحه مورد نظر آنها به زبان دیگر وجود دارد یا خیر.

این تگ‌ها تمام ورژن‌های ترجمه شده صفحه مورد نظر شما را نشان می‌دهند.

این تگِ زبانی (language) قادر است که تمام لهجه‌ها و گویش‌ها در زبان‌های مختلف را از یکدیگر جدا کرده؛ و تفاوت‌هایی مانند لهجه‌ها و اصطلاحات زبان انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی را نشان دهد.

هر موتور جستجوگر، تفسیر متفاوتی از ساختار URL دارد. پس هر کدام از این تکنیک‌ها مزایا و معایت خود را دارند.

قبل از این که ساختار صحیح را برای خود انتخاب کنید، به تعدادی از جزئیات توجه کنید:

-از همه چیز سایت خود مطمئن شوید: محیط کاربری، محتوا، صفحه help. آیا این‌ها به زبان کشور مورد نظر شما هستند؟

-برای ترجمه محتوا، از ماشین‌های مترجم استفاده نکنید؛ زیرا هنوز به قدر کافی قوی نیستند.

-کاربر را به یک صفحه با زبان دیگر تغییر مسیر ندهید.

-از استفاده از کوکی‌ها و اسکریپت‌ها برای نمایش دادن زبان‌های مختلف سایت خود بپرهیزید. موتورهای جستجوگر نمی‌توانند در این‌گونه محتواهای داینامیک بخزند؛ در نتیجه کاربران نیز قادر به دیدن صفحه شما نخواهند بود.

باید برای هر کشور  طراحی وب سایت بین المللی جداگانه داشت.وقتی  بازار مورد نظر ما آنقدر بزرگ هست که برای سرمایه گذاری مقرون به صرفه باشد.
برای همین سئو طراحی وب سایت بین المللی ، به منظور فراهم کردن تجربه کاربری بهتر برای بازدیدکنندگان، بهتر است که برای هر کشور یک سایت اختصاصی داشته باشیم.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از شرکت‌های بین المللی با آن مواجه هستند، منابع محلی است.

هیچ‌کس در ابتدا توانایی این را ندارد که در هر کشور منابع زیادی را تأمین کند، و این می‌تواند تبدیل به یک مشکل بزرگ شود؛ مخصوصاً این که سئو یک پروژه یک‌باره نیست و نیازمند تلاش ادامه‌دار است.برای همین باید به روز بوده و با :

*منابع فنی: عملکرد شبکه و IT

*منابع زبانی: بهینه سازی و محلی کردن محتوا

*تحلیل اطلاعات سایت: شناسایی فرصت‌ها و یادداشت کردن آن‌ها

نکته بسیار مهم: محتوای خود را مطابق با فرهنگ و زبان مخاطب هدف تهیه کنید.

بومی‌سازی سایت

مهم است اطلاعاتی  را که تهیه می‌کنید، شایسته مخاطبان باشد؛ استفاده از زبان محلی، واحد پول و منطقه زمانی، و همچنین شماره تلفن و آدرس شما می‌تواند کمک شایانی به این امر نماید.

در کنار این موارد، در طراحی و ساخت محتوا به تفاوت‌های فرهنگی نیز توجه کنید؛ نگاه مردم نواحی مختلف، به رنگ، طرح‌بندی و استایل متفاوت است.

صفحات  وب سایت خود را از حالت یکنواختی درآورید و کاری کنید  توجه کاربران به آن جلب شود و  کاربران احساس راحتی کنند. این کار باعث می‌شود که شانس شما برای افزایش حس مثبت آن‌ها بالا برود.

تنها یک  پیاده‌سازی درست می تواند باعث شود ، مخاطبان به راحتی به محتوای مورد نظر خود با زبان خود دسترسی داشته باشند.

سیگنال‌های دیگر سئو

سیگنال‌های دیگری که با آنها به موتورهای جستجوگر نشان می‌دهید که سایت شما کشور مشخصی را هدف گرفته، عبارت‌اند از:

-هاست سایت خود را بر روی یک آی پی محلی بنا کنید.

-به یک محتوای محلی بک لینک دهید.

-ساختار لینک‌های خود را از منابع محلی بگیرید.

-راه‌هایی پیدا کنید که رتبه خود را در موتورهای جستجوگر دیگری مانند یاندکس ( روسیه ) و بایدو ( چین ) افزایش دهید.

موتورهای جستجوگر

در اینترنت گوگل ممکن است بزرگ‌ترین موتور جستجوگر دنیا باشید، ولی این به معنی آن نیست که تنها موتور جستجو است.

در این‌جا چند موتور جستجوگر دیگر در دنیا را نام می‌بریم که نام بیشتر آن‌ها برای ما آشنا نیست، اما در کشورهای دیگر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه‌های جستجو هستند.

-یاندکس (Yandex) موتور جستجوگر بزرگی در روسیه است.

-بایدو (Baidu) در چین است. در بین موتورهای جستجوگر دنیا، این موتور را از لحاظ بزرگی می‌توان با گوگل مقایسه کرد.

-ناور (Naver) یک موتور جستجوگر محبوب در کره جنوبی است.

-زنام (Szenam) یکی از پایگاه‌های مهم در جمهوری چِک است.

دوست دارید بازارهای این مکان‌ها را  هدف قرار دهید، باید بدانید که برای این موتورهای جستجوگر چگونه بهینه‌سازی کنید.

جستجوهای غیر‌ مشخص و بلند برای گوگل قابل اجراست؛ اما در موتورهای دیگر که الگوریتم‌های آن‌ها کم‌تر پیشرفته‌ است، نمی‌توانید این کار را انجام دهید. عناصری چون  اندازه فونت و تصویر در رتبه‌بندی سایت شما مؤثر است.

انتخاب کلمات کلیدی

برای این که یک مکان جغرافیایی و یا زبان خاصی را هدف قرار بدهید، فردی را که بومیِ همان مکان یا زبان است را پیدا کرده و از او کمک بگیرید.

برای تمرکز روی یک مکان به‌خصوص، بهترین کار این است که یک نفر که بومی همان‌جاست را استخدام کنید.

این فرد که در واقع مترجم برای کارشما می باشد ، به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام امکانات فرهنگی برای کدام منطقه مناسب، و برای کجا نامناسب است؛ همچنین اصطلاحات عامیانه و کلمات کلیدی که نیاز دارید را نیز به شما می‌آموزد.

ابزارهای ترجمه زیادی وجود دارد مانند Google Translate، املا و معانی محلی را انجام نمی‌دهند (مانند ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات).ولی بهتر است از این ابزار استفاده نکنید.

یک نمونه برای شما مثال می زنیم . ما در کشور خود عیدهای زیادی داریم از جمله عید نوروز  که در ایران جشن گرفته می‌شود. مردم کانادا  از عید نوروز شناخت  کافی ندارند و در مورد آن چیزی نمی دانند.

حالا یک شرکت کانادایی تمایل دارد که محصولاتش را در ایران بفروشد، برای این مناسبت به‌خصوص، می‌تواند تصاویر و محتوای وب سایت خود را با این عید نوروزهماهنگ کند. این کار باعث می‌شود که محصولات این شرکت در ایران و در نزدیکی عید نوروز، از فروش خوبی برخوردار شود.

بک لینک‌ها

فکر کنید که  شما در کشور مورد نظر خود نتوانید سایت‌ها و رسانه‌هایی را پیدا کنید که به شما لینک دهند، چگونه انتظار دارید که مردم از شما خرید کنند یا به شما اعتماد کنند؟

معمولاً بک لینک‌ها تنها برای اعتبار و رتبه‌بندی به‌ کار نمی‌روند. آن‌ها می‌توانند ترافیک با ارزشی را به سایت شما ارجاع دهند؛ که این برای برند‌سازی شما بسیار مفید خواهد بود.

دو گام برای افزایش ترافیک طراحی سئو بین المللی سایت شما:

1-سایت خود را در تمام موتورهای جستجوگر دنیا ثبت کنید. نه فقط گوگل یا بینگ.

2-یک صفحه خاص را با استفاده از ابزار آنالیتیکس بررسی کنید. اگر ترافیک خوبی دارد، لینک یک صفحه دیگر را در آن قرار دهید تا بازدید کنندگان از آن‌ها نیز بازدید کنند.

جستجوی کلیدواژه بین المللی

برای هر نوع کسب و کار، محصول یا وب سایتی که در سطح بین المللی فعالیت می‌کند، بسیار مهم است که  طراحی سئو بین المللی را در سیستم بازاریابی خود القا کند.

نخستین قدم برای  طراحی سئو بین المللی، بهینه سازی کلمه کلیدی برای مخاطب غیرفارسی زبان است. این کار با استفاده از افراد بومی همان منطقه امکان‌پذیر است.

 

 برای همین  داشتن یک سایت سئو جهانی ،شما را به محدوده های جغرافیایی فراتر از کشورهای انگلیس زبان می برد.نداشتن یک سئو، انتخاب گزینه مناسب برای حضور در بازارهای جهانی  را سخت می کند .در همین راستا سایت روبی وب در کنار طراحی وب سایت های مختلف با عنوان های گوناگون طراحی سئو بین المللی را نیز برای شما کاربران عزیز انجام می دهد . تا شما بتوانید با طراحی سئو بین المللی در هر کشوری بتوانید محصولات و خدمات خود را به مردم آن کشورها عرضه کنید .همکاران ما در سایت روبی وب آماده همکارای با شما می باشند برای دریافت مشاوره و طراحی سایت با ما تماس بگیرید.