انواع طراحی وب سایت

امروزه با پیشرفت تکنولوزی هر کاری که دارید یا می خواهید آن را انجام دهید مطمئن به یک وب سایت نیاز دارید تا در آن جا بتوانید کسب وکار خود را به دیگران معرفی کنید اما باید در نظر داشته باشید قبل از راه اندازی وب سایت باید در مورد انواع طراحی وب سایت اطلاعات جامعی داشته باشید تا بر اساس آن بتوانید وب سایت مورد نظر خود را بسازید.

از ابعاد کارکرد کلی سایت می توان سایت ها را به دسته های مختلف تقسیم کرد : وب سایت های اطلاع رسانی ، وب سایت های تجارت الکترونیک ، وب سایت های فروشگاهی ، وب سایت های کاربردی ، وب سایت های تفریحی ، وب سایت های شبکه اجتماعی ، وب سایت های علمی و ... دسته بندی نمود اما سایت ها را می توان از جنبه های فنی نیز طبقه بندی کرد ، مانند سایت های دینامیک ، سایت های استاتیک و ... ،در واقع یک سایت اینترنتی را نیز می توان از لحاظ نسل دسته بندی کرد ، مثلا سایت های وب یا وب 1 ، سایت های وب 2 و یا وب سایت های وب 3 ، البته سایت های اینترنتی ، از جوانب دیگری نیز قابل تقسیم بندی هستند.


در عصر جدید خیلی بهتر هست که یک سایت داشته باشید  اما قبل از اینکه یک سایت را طراحی کنید و یا اینکه به یک شرکت طراحی سایت سفارش یک سایت با امکانات مدنظرتان را بدهید بهتر است انواع روش هایی را که میتوان با استفاده از آنها سایتی را راه اندازی کرد بدانید،پس بهتر است که با انواع طراحی وب سایت آشنا شوید تا بتوانید یک وب سایت خوب داشته باشید.

ما در این مقاله می خواهیم شما را با انواع طراحی وب سایت آشنا کنیم در ایجا ما مزایا و معایب هر یک از انواع طراحی وب سایت را برای شما بازگو می کنیم امید به اینکه با خواندن این مطالب بتوانید بهترین طراحی وب سایت را داشته باشید.


به طور کلی انواع طراحی وب سایت ها به سه روش انجام می شوند:

1 -طراحی سایت استاتیک ( ثابت )

یکی از روش های طراحی سایت، طراحی سایت استاتیک است.وب سایت های استاتیک معمولا برای معرفی شرکت، شخصیت و یا فعالیتی خاص کاربرد دارد. این نوع سایت فقط  یک حالتshow  دارد

وب سایتهای استاتیک به راحتی تغییر نمی کنند و همیشه اطلاعات محتوایی  این گونه سایت ها ثابتی می باشد. چنانچه نیاز به ارسال نظر کاربران  یا ثبت نام آنها در وب سایت باشد، قطعا این نوع وب سایت کاربردی نخواهد بود.

 مزایای سایت استاتیک:

این نوع وبسایت معمولا زمان کمتری برای طراحی  نیازدارد و قطعا هزینه های پایین تری خواهد داشت ، همچنین  به علت تعداد صفحات محدود، نیاز به فضای هاست چندانی ندارد.

 معایب سایت استاتیک:

هنگامی در مواقع خاص  نیاز به انجام تغییری در سایت باشید،  قطعا شما خود نمی توانید آن را تغییر دهید بلکه نیاز به متخصص طراحی سایت است و هر شخصی قادر نخواهد بود اینگونه سایتها را به روز رسانی کند. در واقع وب سایتهای ایستا همیشه وابسته به شرکت طراح  خواهند بود، وبرای همین امروزه کمتر مورد استقبال قرار می گیرند.



2- طراحی سایت داینامیک یا پویا

با وجود آمدن سیستم مدیریت محتوا این نوع طراحی سایت روی کار آمد. این نوع سایت براساس نیاز مشتری طراحی می شود و بر خلاف سایتهای استاتیک به راحتی توسط مدیر سایت قابل تغییر است

مدیر این نوع  وب سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی، از طریق پنل مدیریت محتوا به طور مداوم اطلاعات و محتوای این گونه سایتها را تغییر می دهد و همین امر باعث شده که محبوبیت وبسایت داینامیک روز به روز بیشتر شوددرطراحی این نوع وب سایت نیازبه دانش بالایی است  . این روش از انواع طراحی سایت یک روش جدیدی می باشد که شما به راحتی میتوانید سایت خود را تغییر و بروزرسانی کرده و برای آن صفحاتی را اضافه یا کم کنید و انواع فرم ها را ایجاد نموده و نیز به آسانی درمحتوای وب سایت جستجو کنید. . بنابراین سایت داینامیک معمولا برای موسسات، سازمان ها، شرکت ها و افرادی که به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه محتوای وب سایت خود را تغییر می دهند مناسب می باشد. این سهولت درکارباعث شده که این روش به صورت فراگیر مورد استفاده ی همگان قرارگیرد و cms های مختلفی نیز در این زمینه خلق شوند.

این نوع از انواع طراحی وب سایت، باز به دودسته ی دیگر تقسیم می شود:

الف) طراحی سایت داینامیک تک مدیره :

این نوع طراحی از انواع طراحی  وب سایت دارای یک مدیرسایت است و مطالب خود را برای دیگران منتشر می کند. در واقع به این نوع سایت،سایت اطلاع رسانی نیزمی گویند.

ب) طراحی سایت داینامیک چند مدیره :

این سایت ها شامل سایت های فروشگاهی و یا پرتال های آگهی و انجمن ها ومی باشد که در آن مدیرسایت می تواند کاربرانی را با سطح دسترسی پایین تر معرفی نموده تا بتوانند مطالبی را در سایت منتشر کرده ، یا محصولی را خریداری و یا در نظرسنجی ها شرکت کنند.

بنابراین شما می توانید بر طبق نیاز و فعالیت خود، و با مشاوره ی رایگان ما  در سایت روبی وب ،سایتی رابرای کسب درآمدتان انتخاب نمائید. از جمله طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت خبری، طراحی وبسایت آموزشی، طراحی وبسایت بازرگانی، طراحی سایت صنعتی، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت اداری، طراحی سایت هنری، طراحی سایت تجاری، طراحی سایت تولیدی، طراحی سایت خدماتی، طراحی سایت دانلودی و فروش فایل و... تماس بگیرید.



مزایای وب سایت داینامیک:

در انواع طراحی وب سایت  می توان تعداد صفحات نامحدود ایجاد کرد و پنل مدیریت محتوای سایتهای داینامیک کاملا اتوماتیک عمل می کنند و کارشناسانی که ورود اطلاعات این وب سایتهارا به عهده دارند به راحتی قادر خواهند بود این کار را انجام دهند

مدیر وب سایت داینامیک قادر خواهد بود به صورت آنلاین در هر زمان و هر مکانی به راحتی اطلاعات ومحتوای سایت خود را تغییر دهد.

معایب وبسایت داینامیک:

این نوع وب سایت توسط یک شرکت معتبر و نیروی متخصص و حرفه ای طراحی می شود  معمولا بی نقص است و شاید معایبی که بتوان به آن وارد کرد هزینه بالاتر نسبت به سایتهای استاتیک و زمان بیشتری که برای طراحی صرف می شود، باشد.

3. طراحی سایت فلش

یکی از انواع طراحی وب سایت  که در سالهای گذشته رواج پیدا کرده بود و طرفداران خاص خود را داشت. سایتهای فلش خود به دو دسته ایستا و نیمه پویا طبقه بندی می شوند. سایتهای فلش ایستا همانطور که از نامش پیداست قابل تغییر نیستند و معمولا ثابت هستند و برای تغییرنیاز به آگاهی از علم فلش است.

در صورتی که سایتهای فلش نیمه پویا تا حدودی قابل تغییر هستند البته این تغییرات محدود است وبه سادگی تغییرات وب سایتهای داینامیک نیست.

سایتهای فلش معمولا توسط نرم افزارهای خاص طراحی می شوند.

مزایای سایتهای فلش:

بنا به عقیده برخی از افراد سایتهای فلش به لحاظ طراحی زیباترند.

معایب سایتهای فلش:

از مهم ترین معایب این نوع وب سایت این است که موتورهای جستجو قادر به تشخیص محتوای این نوع وب سایت نیستند و با روی کار آمدن سئو و اهمیت بالا آمدن وب سایتها در نتایج موتورهای جستجو، این مشکل بسیار حائز اهمیت است

براین اساس این سایتهای فلش سنگین هستند و سرعت بارگذاری را پایین می آورند اکثر شرکت های طراحی سایت معتبر و متخصص توانایی طراحی هر سه نوع وب سایت را دارند و بنابه نیاز مشتری  و با توجه به خواسته های او از یک وب سایت، اقدام به ساخت وب سایت می کنند.  


انواع وبسایت از نظر کاربرد:

-سایت فروشگاهی( عمده فروشی و خرده فروشی )

-سایت شخصی

-سایت اطلاع‌رسانی( معرفی محصولات و خدمات، اخبار )

-سایت خدمات آنلاین( برای مثال: سایت جستجوی اخبار )

-شبکه‌ی اجتماعی

-تالار گفتگو( فروم )

-سایت آرشیو( برای مثال آرشیو شعر یا آرشیو تصویر )

-وبلاگ( روزنوشت )

-وبسایت‌های بازی یا تفریحی

-پورتال‌های سازمانی

-وبسایت‌های علمی و دانشگاهی


*سایت های شرکتی:

وب سایت های شرکتی برای معرفی سابقه ی خود،ارائه ی خدمات یا محصولات ونیز باهدف ایجاد کاتالوگ آنلاین و به رهبری مفید ازابزارهای مناسب به کارمی روند تا به صورت 24 ساعته در خدمت مشتریان باشند.


*سایت های خبری:
سایت خبری باید محتوای بروز و با فرمت های مختلف از جمله متن، صوت، ویدئو، فایلو… را با دسته بندی و چینش مناسب در سایت خود قرار دهد. بنابراین می توان بارعایت نکات امنیتی ودادن سطح دسترسی مناسب به خبرنگاران، محتوای بروز و بهینه ای را در آن قرار داده و نیز با تکنیک های سئو،صفحاتش را به سرعت برای کاربران بارگزاری کند. هم چنین از آن جایی که این سایت ها پربازدید می باشند، توجه به واکنشگرایی یا ریسپانسیو بودن سایت مهم می باشد تا کاربران از طریق گوشی یا تبلت هم بتوانند ازسایت دیدن کنند.


*سایت های فروشگاهی یا تجاری:
امروزه طراحی سایت های اینترنتی به دلیل امنیت و راحتی مشتریان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این گونه سایت ها با ارائه ی مطالب مفید از محصولات خود و نیز تهیه ی عکس ها و فیلم های مختلف از آن ها،به روشهایی متفاوت با مشتریان ارتباط برقرار کرده و تبلیغ می کنند تا در نتیجه خدمات بهتری را عرضه نمایند. مواردی که در این گونه سایت ها باید گنجانده شوند از قبیل:
امکان اتصال به درگاه ها یپرداخت اینترنتی
امکان سبد خرید برای محصولات همراه با کد  تخفیف
امکان نظرسنجی برای کاربران و مشتری ها
امنیت و سرعت لود بالا
مدیریت محصولات،کاربران،سفارشات،برندها،مقالات و اخبار به صورت مجزا
طراحی واکنشگرا (یاریسپانسیو)


*سایتهای اداری یا سازمانی:
سایت اداری برای اطلاع و خبررسانی برای کارکنان اداره و کاربران به کارمی رود تا از این طریق مدیران و فرمانداران بتوانند در زمان خود ودیگران صرفه جویی کنند. بنابراین باید آخرین بخش نامه ها،اطلاعیه ها، فرم های نظرسنجی وفایل ها و هرگونه فرمی  که در ارتباط باکاربران می باشد رادر خود تعبیه کند تامراحل اداری برای ارباب رجوع روشن شود. علاوه بر این از آن جایی که این گونه سایتهادولتی میباشند باید قوانینی از جمله داشتن لینک به پایگاه ها یا طلاع رسانی دولت،پرچم ایران،وضعیت آب و هوا و غیره درآن رعایت شود.


*سایتهای آموزشی:
به دلیل اهمیت و پیشرفت درارتقاء سطح دانش،اینگونه سایتها باید از سئو خوب و سرعت بالایی بهره مند باشند. همچنین از مطالب بروز و حساب شده ای استفاده کنند و کتاب های مفیدی را برای کاربران معرفی یا بفروشند. بنابراین شما با آموزش های مفید در فرمت های مختلف از جمله متن،عکس،فیلم،صوتو…  ونیز برگزاری دوره های آموزشی آنلاین، ارتباط مفیدی را با کاربران برقرار نموده وبا جلب توجه و اعتماد آن هاکسب درآمد نمائید.


دیگر سایتها نیز از جمله سایتهای خدماتی،نظافتی،صنعتی، ورزشی، هنری و… نیز با ارائه ی نمونه کارهای خود در قالب متن،عکس،فیلم و…توانایی های خود را به دیگران معرفی کرده و به آنها خدمت رسانی کنند.


سایت روبی وب
یکی از سایت هایی است که توانایی ساخت انواع طراحی وب سایت ها را دارد و برای این کار از  طراحان و برنامه نویسانی که در این امر مهارت دارند استفاده می کند . سایت روبی وب آماده است تا برای ساخت یکی از انواع طراحی سایت به شما کمک کند.برای همین با همکاران ما تماس بگیرید