چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟


هر روز میلیونها جستجو در موتورهای جستجو توسط کاربران انجام میگیرد که بیش از ٪ 70 آن در گوگل انجام میگیرد. موتورهای جستجوی یاهو، بینگ هرکدام به ترتیب 7.07 و 9.26 درصد از این بازار سهم دارند. در نتیجه حضور در صفحه اول گوگل باشیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از مسائل مهمی که به عنوان یک مدیر وب سایت پیش روی ما قرار داد این است که چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟ می توان گفت که بودن در صفحه اول گوگل یک هدف مهم  برای متخصصان و مدیران وب سایت ها است؛ دلیل بودن درصفحه اول گوگل برای مدیران وب سایت چیست؟ گوگل به عنوان قوی ترین و شناخته شده ترین موتور جستجو در اینترنت در حال فعالیت است و بودن در گزینه های اولیه نتایج جستجوی گوگل به این معنی است که کسب و کار شما بیشتر مورد بازدید کاربران قرار می گیرد و شانس رقابت با رقبا برای شما بیشتر است. در عصر جدید مردم برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود بلافاصله به اینترنت مراجعه کرده و شروع به جستجو می کنند و هنگامی که سایت شما را در نتایج جستجوی خود پیدا کنند، به آن مراجعه کرده و موجب افزایش ترافیک بازدید در وب سایت شما می شوند. افزایش بازدید های وب سایت نشان دهنده بهبود وضعیت و نزدیکی به هدف و موفقیتی است که وب سایت ها برای رسیدن به آن طراحی شده و اداره می شوند.

برای همین باید بهینه سازی وب سایت ، برای موتور های جستجو را در برنامه کاری خود قرار دهید. همان طور که گفتیم داشتن یک وب سایت قوی شما را از بسیاری روش های قدیمی و سنتی تبلیغات بی نیاز می کند. برای دست یابی به این هدف باید به نکات مهمی توجه کرد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب که با خدمات، محصولات و دامنه فعالیت شما به طور مستقیم در ارتباط باشد. تولید محتوای مناسب که علاوه بر جذب مخاطب برای مطالعه آن مطلب، تشویقی می شود برای بازدید های بعدی از سایت شما، تبادل لینک با سایت های دیگر نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. و اینکه چرا باید  درصفحه اول گوگل باشیم ؟ می تواند از طریق تبادل لینک تسریع شود. البته برای این روش ها نیاز به متخصصین سئو دارید؛ زیرا انجام لینک دهی های غیرمنطقی به عنوان تقلب از سوی گوگل تلقی شده و نتایج خوبی برای رتبه سایت شما نخواهد داشت.

برای رفتن سایت شما در صفحه اول جستجوی گوگل باید سایتی داشته باشیم که کاملا براساس فاکتور های موتورهای جستجوگر بهینه شده باشد و این قدم اول برای رسیدن به رتبه بالا در جستجو می باشد. البته این را باید در نظر بگیرید که گوگل این فاکتورها و اصطلاحات الگوریتم ها را به طورمرتب دچار تغییرات می کند، شما باید همواره در هر حالی دانش  و علم خود را بروز نگاه داشته و سایت خود را با این تغییرات هماهنگ نمایید.در ادامه برخی از مواردی  را که می تواند سایت شما را در صفحه اول گوگل تضمین کند را بیان می کنیم و در مورد آنها توضیحاتی به اختصار خواهیم داد.

*دامنه

برای سایت تا جایی که می توانید دامنه کوتاه انتخاب نمایید و همواره دامنه ای را انتخاب نمایید که معرف برند و یا نوع کسب و کار و فعالیت شماباشد، از انتخاب دامنه های طولانی، پیچیده و همچنین دامنه هایی که به چند شیوه نوشته می شوند بپرهیزید.
*تگ عنوان

تگ عنوان سایت یکی از مهمترین متاتگ ها در سئو می باشد و تاثیر مهمی در قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل دارد، بهتر است بدانید متاتگسایت می باشد. برای یافتن کلمه کلیدی سایت و در نتیجه کلمه ای که شما در جستجو آن می خواهید در صفحه اول گوگل قرار title عنوان همان گیرید، اولین جایی که توسط گوگل بررسی می شود همان عنوان صفحه است. گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام نموده عنوان صفحه بهتر است بین 30 تا 60 کاراکتر باشد، که این کارکترها شامل حروف و فاصله می باشند و همچنین بهتر است کلمات کلیدی اصلی سایت شما نیز در آن به کار برود و در صورتی که چند کلمه کلیدی می خواهید در عنوان استفاده نمایید بهتر است که بین آنها از کاراکتر استفاده نمایید.
*تگ توضیحات

بعد از عنوان تگ توضیحات مهمترین تگ در هر صفحه می باشد و باید در نوشتن این تگ بسیار دقت نمایید. باید بدانید متن موجود در تگ توضیحات در سایت نشان داده نمی شود ولی توسط رباتهای گوگل خوانده می شود و یکی از عوامل مهم در قرارگرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل می باشد.البته متاتگ توضیحات در صفحه نتایج جستجوی گوگل در زیر آدرس سایت نمایش داده می شود. متن موجود در توضیحات باید بیانگر فعالیت اصلی سایت  شما باشد و طول آن باید بین 70 تا 150 کاراکتر باشد و استفاده از کاراکتر بیشتر باعث نمایش ادامه متن به صورت نقطه چین می شود، بهتراست در توضیحات نیز از کلمه کلیدی خود استفاده نمایید.

 

*تگ عنوان H1

این عنوان مقاله شماست و در بالا محتوای سایت قرار می گیرید مانند عنوان همین مقاله. این باید با متاتگ عنوان شما متفاوت باشد و نباید به صورت سئو نوشته شود، البته کلمه کلیدی باید در آن نوشته شود اما باید کاربرپسند باشد.

نکته خیلی مهم، این است در هر صفحه باید فقط یکبار از تگ H1 استفاده کنید و برای زیر عنوان ها به ترتیب از h2 و h3 استفاده می شود. تگ H1 به گوگل و کاربران سایت بیان می کند که محتوای سایت شما در خصوص چه چیزی است و اگر مکان متاتگ تایتل را خالی بگذارید، گوگل به صورت خودکار آن در نتایج جستجو نشان خواهد داد. در واقع یکی از تگ های اولیه و مهم در محتوای سایت که تاثیر بسزایی می تواند برای نشان دادن سایت شما در صفحه اول گوگل داشته باشد، تگ H1 است.

*استفاده از کلمات کلیدی داخل متن

یکی از مهمترین نکات در افزایش رتبه سایت شما و قرارگرفتن سایت در صفحه اول گوگل نوشتن متن مناسب و سئومند شده و استفاده از کلمه کلیدی در متن می باشد. میزان و محل و همچنین شیوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت بسیار مهم است و باید به شیوه ای هوشمندانه از آن استفاده نمود. باید بدانید استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی موجب اسپم شدن متن و جریمه گوگل می شود و همچنین استفاده خیلی کم از کلمه کلیدی در متن نیزموجب می شود گوگل نتواند کلمه کلیدی اصلی شما را تشخیص و در آن کلمه به شما رتبه خوبی بدهد.محتوا هر صفحه حداقل باید 500 کاراکتر باشد و گوگل صفحات کمتر از آن را صفحه خالی می شناسد، ولی اگر می خواهید در نتایج در صفحه اول گوگل قرار بگیرید بهتر است تمامی صفحات شما بین 1200 تا 1600 کاراکتر داشته باشند.

alt تگ

مانند تگ عنوان ولی برای تصاویرسایت شما عمل می کند و به گوگل نشان می دهد که آن تصویر مربوط به چه موضوعی می باشد. هنگامی alt تگآنها آن کلمه کلیدی باشد برای شما نمایش داده می شود. استفاده alt که شما یک متن را در بخش تصاویر گوگل جستجو می نمایید تصاویری که تگ زمانی که تصویر به شکل کامل بارگذاری نشود به جای alt موجب می شود تصاویر شما در صفحه اول گوگل قرارگیرند. البته تگ alt درست از تگ آن نمایش داده می شود و از ایجاد خطا جلوگیری می کند.

*لینک داخلی
لینک های داخلی به لینک هایی گفته می شود که بین صفحات سایت شما داده می شود و موجب اتصال داخلی صفحات سایت با یکدیگر می شوند. لینک داخلی از طرفی موجب

 می شود کاربران راحتتر بین موضوعات مرتبط در سایت شما گشت و گذار نمایند و مدت زمان بیشتری را در سایت شماسپری کنند و این خود یکی از فاکتورهای رسیدن به صفحه اول گوگل جستجو می باشد. یک نکته بسیار مهم اینکه انکر تکست لینک داخلی بهتر است کلمه کلیدی از صفحه باشد و دو صفحه ای که بین آنها لینک داده می شود موضوعات مرتبط با هم داشته باشند.
*لینک خارجی

لینک خارجی به لینک هایی گفته می شود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده می شود و یا از سایت شما به سایت دیگر داده می شود. به این نکته توجه نمایید اگر شما به سایتی دیگر لینک دهید این کار برای سایت شما تاثیر منفی و برای آن سایت تاثیر مثبت دارد. شما تا جایی که می توانید باید سعی کنید از سایت های قوی و دارای رتبه و همچنین مرتبط با فعالیت خود برای سایت خود لینک دریافت نمایید، این کار موجب می شود در نتایج جستجو در رتبه بالایی قرار گیرید.
*سرعت
سرعت سایت بسیار در سئو و رتبه بندی سایت مهم است، هر چه سرعت بالا آمدن سایت شما بالاتر باشد و برای کاربرها سریعتر نمایش داده شود موجب رضایت بیشتر کاربران و 
در نتیجه افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجو می گردد.
*نقشه سایت
نقشه سایت یا همان سایت مپ یک فایل است که در مسیر اصلی سایت شما قرار دارد و موجب می شود خزنده های موتور جستجوگر گوگل راحتتر صفحات شما را پیدا و ایندکس 
نمایند و در نتیجه رتبه بالاتری به آنها بدهند.در اینجا به یک نکته مهم باید اشاره کنیم این که موارد بالا تنها چند مورد از فاکتورهای قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل می باشد و موتور جستجوگر گوگل 200 فاکتور  برای رتبه بندی سایت ها دارد، که با رعایت این فاکتورها می توانید سایت خود را در صفحه اول گوگل با رتبه بالا قراربدهید.

مهمترین دلیل اهمیت بودن در صفحه اول گوگل و بازدید کردن از آن، در درجه اول کم هزینه بودن آن است. حقیقت این است که هزینه ای که صرف سئو میکنید در بلند مدت کمتر از هر نوع بازاریابی دیگری ست. و البته پایدارتر از تمام آنهاست. همچنین، با افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل در کلمات وعبارات مناسب و مرتبط ، مخاطبینی را به
 سمت سایت خود می کشانید که دقیقا مورد نیاز شما هستند.
برای اینکه وب سایت شما بتواند رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل بدست آورد و در واقع به صفحه اول گوگل برسد زمانی نزدیک به 3 ماه تا یک سال باید
سپری شود تا نتیجه مناسب را بدست آورید. در این مدت زمان گفته شده باید بر روی وب سایت کارهایی را انجام دهید که به قرار گرفتن وب سایت شما درصفحه اول گوگل کمک می کند.

پس برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید این نکات را رعایت کنیم :

هرگز این جوری نیست که اگر شما در صفحه اول گوگل بودید دیگر نیازی به تلاش ندارید زیرا که شما جای یکی از رقبا را گرفته اید !! و رقیب شما آرام نخواهد نشست . پس برای اول ماندن به مراتب باید بیشتر تلاش کرد.
در زیر تعدادی از نکات مهم برای اول مانده و یا حتی رسیدن به جایگاه اول را به صورت فهرست بیان خواهیم کرد:
1 -هرچند وقت یک بار مطالب خود را به روز کنید و اطلاعات کاملتری را به کاربران ارائه دهید.
2- جایگاه مطلب را در صفحه اول گوگل بررسی کنید و میزان کلیک کاربران را با اعداد میانگین و درست کردن یک نمودار هر چند وقت یک بار مقایسه کنید، اگر تعداد کلیک ها پایین است عنوان و توضیحات را بازبینی کنید.
3- برای مطالب خود لینک سازی کنید و در صفحات و سایت های مرتبط آن را معرفی کنید.
4- محتوای سایت خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
5 -نظرات کاربران را در مورد متن خود بپرسید و به درستی پاسخ آنها را بدهید.
پس از رسیدن به صفحه اول گوگل کار و تلاش تازه شروع خواهد شد. و باید تلاشتان را چند برابر کنید زیرا باید یک به یک رقبا را بررسی نمایید و یکی پس از دیگری آنها را  پشت سر بگذارید تا به نفر اول هم برسید. برای رفتن به صفحه اول گوگل باید ابتدا رقبای ضعیف را پشت سر بگذارید تا به رقبای قوی برسید شما باید مدام تلاش کنید .هر روز کار شما سخت تر می شود چرا که رقبای ضعیفتر را پشت سر گذاشته اید و نوبت رقبای قویتر رسیده است. وبرای اینک سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.باید آنها را نیز پشت سر بگذارید.

یکی از عوامل تاثیرگذار بر ورود کاربران از صفحه اول گوگل به سایت شما توضیحات صفحه و نحوه نمایش آن در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل می باشد. شما با نوشتن
توضیحات مناسب و مربوط به مطلب میتوانید بازدیدکننده بیشتری به سایت خود جذب کنیدهرچقدر سایتی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود عنوان و توضیحات جذابی داشته باشد، نرخ کلیک آن و در نهایت رتبه اش نیز در صفحه اول گوگل ارتقا خواهد یافت.
سایت روبی وب با داشتن مدیران و متخصصین با تجربه در صدد رسیدن به رتبه اول گوگل برای همه سایت ها می باشند برای همین خاطر آنها برای رساندن سایت شما با تمام  تجربیات و نکات مهم که در بالا به آنها اشاره کردیم حاضر به همکاری می باشد . برای همین شما می توانید با همکاران ما در سایت روبی وب تماس بگیرید تا آنها شما را در  رسیدن به هدف خود که همان رتبه اول یا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بودن است یاری کنند.

                                                    

                                                       با سایت روبی وب در صفحه اول گوگل