طراحی وب سایت چند زبانه

امروزه طراحی سایت‌های دوزبانه و چندزبانه برای بسیاری از کسب و کارها که قصد تجارت و رابط داشتن  با مشتریان بین‌المللی و کشورهای خارجی را دارند یا مخاطبان غیرفارسی زبان در داخل کشور دارند، مورد نیاز و لازم است .در بسیاری از کسب‌وکارها طراحی سایت‌ چند زبانه و دو زبانه که اهدافی تجاری و بازرگانی را در حوزه بین‌المللی برای خود ترسیم کرده‌اند و یا تعدادی از کاربران و متقاضیان کسب‌وکار آن‌ها غیرفارسی زبانان هستند، بسیار لازم و ضروری می باشد.

با طراحی وب سایت چند زبانه شما به‌راحتی خواهید توانست با مشتریان خارج از مرزها ارتباط داشته ومی توانید وارد معامله و خریدوفروش با آن‌ها شوید.


باید متذکر شویم که طراحی سایت چند زبانه و یا دو زبانه می تواند بعنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی اینترنتی ؛ فروش آنلاین و معرفی کالا و خدمات به همتایان تجاری و مخاطبان سرتاسر جهان که غیر فارسی زبان هستند کاربردزیادی دارد و می تواند اثرمهم و تحولی شگرف در کسب و کار شما داشته باشد. در واقع وب سایت  طراحی شده بصورت دو یا چند زبانه می تواند روند فعالیت شرکت یا مجموعه تجاری و صنعتی شما را فراتر از محدودیت های جغرافیایی و تکلمی هدایت نماید.


با گسترش روابط تجاری با دیگر کشورهای جهان و برقراری ارتباط بهتر با مخاطبین غیرفارسی‌زبان، نیازمند طراحی وب سایت دو زبانه چند زبانه است.

-انواع ابزار طراحی سایت چند زبانه:

انتخاب روش و ابزار مناسب برای طراحی سایت‌های دوزبانه نه تنها در بخش محتوا بلکه در سایر کاربردهای وبسایت یا پورتال مانند فروشگاه اینترنتی، خبرنامه و بسیاری بخش‌های دیگر می‌بایست با بررسی کامل دقت زیاد صورت پذیرد.

درطراحی وب سایت‌ چندزبانه با استفاده از انواع سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و دروپال امکان‌پذیر است. همچنین بسیاری از فریم ‌ورک‌های php مانند لاراول، امکانات و خدماتی را  برای برنامه‌نویسی سیستم‌های چندزبانه در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهند.

-ویژگی‌های طراحی سایت‌ دو زبانه یا طراحی وب سایت چند زبانه

طراحی سایت‌ دو زبانه و طراحی وب سایت چند زبانه موضوعی تخصصی و لازم است  که در مورد آن با دقت بیشتری فکر و اندیشه کنیم . زیرا انجام تنظیمات ضروری آن برای مدیریت و کنترل آن و در دسترس بودن اطلاعات و محتواهای گردآوری‌شده در هر زبان و همچنین همگام‌سازی نوشته‌ها در زبان‌های گوناگون نیاز به نیروهای متخصص و کارشناس دارد و این موضوع باعث یکپارچه شدن سایت در قسمت‌های مختلف می‌شود.

بهترین حالت در طراحی سایت‌ دو زبانه یا  طراحی وب سایت چند زبانه ایجاد فضایی یکپارچه برای کنترل تمامی زبان‌های سایت است و اگر این کار با تخصص لازم و به‌درستی به انجام نشود، امکان دارد سایت‌هایی ایجاد شوند که کاملاً مجزا از همدیگر بوده و باید به‌صورت جدا از هم مدیریت، کنترل و به‌روزرسانی شوند.

در طراحی سایت‌ دو زبانه و طراحی وب سایت چند زبانه ، رعایت اصول سئو و طراحی سایت بر اساس استانداردهای بهینه سازی شده نقش کلیدی در افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل به وجود می آورد و باعث می‌شود خدمات بین‌المللی در دیدعموم مردم با زبان‌های مختلف قرار بگیرد.

-راه اندازی سایت دو زبانه در زیردامنه یا زیرشاخه

یکی از نکته هایی  که در طراحی وب سایت دوزبانه باید انجام شود و مورد تصمیم‌گیری قرار بگیرد، راه اندازی سایت در زیر شاخه « rubiweb.ir/en» یا زیردامنه «en.rubiweb. ir» است. هرکدام از روش‌های بالا ممکن است مزایا و معایبی داشته باشد. مهم‌ترین عاملی که ممکن است در این مسیر مورد توجه قرار گیرد، اثر زیردامنه یا زیرشاخه در سئو سایت است. برخی تحلیل‌ها نشان داده که قرارگیری سایت در زیرشاخه اثرات مثبتی روی بهبود جایگاه سایت و بهینه‌سازی موتور جستجو در پی دارد.

البته طراحی سایت‌های چندزبانه در زیردامنه و زیرشاخه با روش‌های فنی گوناگون و یا سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف ممکن است با محدودیت‌های فنی روبرو باشد که باید توسط طراح و برنامه‌نویس سایت مورد بررسی قرار گیرند.


یکپارچگی ساختار و محتوا در طراحی سایت چند زبانه

در این مرحله مهمترین اصل در ساخت وب سایت چند زبانه یا اجرای طراحی سایت دو زبانه هماهنگی و یکپارچگی در بخش های مختلف و ساختار و محتوای وبسایت است، به گونه ای که با پیاده سازی سیستم های دو یا چند زبان مانند فارسی ، عربی ، انگلیسی ، فرانسه و غیره؛ وب سایت ها بصورت منفرد و جداگانه از هم بنظر نیاید. برای این منظور وجود محیطی یکپارچه برای مدیریت تمامی زبان ‌های وبسایت لازم و ضروری است .زیرا که اگر این کار بصورت تخصصی و حرفه ای انجام نگیرد ، سایت‌هایی کاملا مجزا از یکدیگر که هر کدام می‌بایست مدیریت، تنظیمات و بروزرسانی جداگانه شوند ایجاد می گردد.

متخصص طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

 با گزینش روش ها و ابزارهای مناسب جهت طراحی وبسایت ‌های دوزبانه نه تنها در بخش محتوا بلکه در سایر کاربردهای وبسایت یا پورتال مانند فروشگاه آنلاین، وب سایت های خبری چند زبانه و بسیاری از قسمت ها را بصورت تخصصی انجام می دهد.

برای انجام تنظیمات و برنامه های لازم در جهت مدیریت آسان و در دسترس آسان به مطالب و محتواهای موجود در هر زبان، علاوه بر یکنواخت سازی و همگن سازی محتوا (متون، تصاویر، ویدئوها و …) در زبان‌های مختلف و نکات فنی و کاربردی دیگر از مواردی است که طراحی سایت‌های دوزبانه و چندزبانه را به موضوعی تخصصی و نیازمند دقت بیشتر تبدیل می‌کند، از این رو سایت روبی وب با توجه به تجربه و دانش کارشناسان خود چنین وبسایت هایی را بدون ایجاد مشکلی طراحی و پیاده سازی می نماید.

 

-قیمت طراحی سایت دو زبانه

با توجه به تفاوت در روش‌های چندزبانه کردن سیستم‌های مدیریت محتوا و یا استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی سایت دوزبانه، قیمت دقیقی برای این کار وجود ندارد. در اغلب موارد در حدود 15 تا 25 درصد به ازای هر زبان اضافه به قیمت طراحی سایت تک زبانه افزوده می‌شود.

یکی از عواملی که در تعیین قیمت اضافه کردن زبان جدید تاثیرگذار است، همخوانی جهت نوشتار زبان جدید با زبان‌های قبلی است. برای مثال اضافه کردن زبان عربی به سایتی که با زبان فارسی طراحی شده است، کم‌هزینه‌تر از اضافه کردن زبان انگلیسی خواهد بود چون جهت نوشتار این دو زبان هر دو از راست به چپ است و تغییرات قالب سایت حداقل ممکن خواهد بود.

-طراحی سایت فروشگاهی چندزبانه

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صورت  طراحی وب سایت چند زبانه از پیچیدگی‌ های بسیاری برخوردار میباشد . سامانه پرداخت آنلاین ، سیستم حمل ، فرایند خرید و سبد خرید ، توضیحات محصولات و نمایش آنها در هر زبان از مهم ترین عوامل در طراحی یک سایت فروشگاهی چند زبانه میباشد .

 

موارد مهم در طراحی سایت دو زبانه

 

*در طراحی سایت های دو زبانه از متاتگ ها استفاده کنید،اینکار به موتورهای جستجو اعلام می کند که در وب سایت شما چه زبان هایی ارائه شده است.

*زبان ها را در قسمت بالا و پایین هم جای دهید و ترجمه کنید و حدالامکان زبان ها را در کنار هم ترکیب ننمایید.

*صفحات خاص زبان های ارائه شده را مشخص نمایید.

*با استفاده از لینک ها امکان تغییر زبان را به زبان دیگر را ایجاد کنید.

*در صفحه ی ورودی سایت یا همان صفحه ی ایندکس لیست زبان های مختلف را قرار دهید تا کاربران در ابتدا بتوانند زمان منتخب خود را انتخاب کنند.

سایت روبی وب بعد از طراحی و ساخت سایت های مختلف ،در طراحی سایت های دو یا  طراحی وب سایت چند زبانه مهارت دارند. در صورتی که میخواهید یک سایت دو زبانه یا چند زبانه داشته باشید با ما تماس بگیرید . مشاورین ما شما را در انتخاب بهترین گزینه با قیمت مناسب راهنمایی خواهند نمود .

برای طراحی  وب سایت چند زبانه باید قواعد بسیاری را رعایت کنید. مرتب سازی دامین های مختلف، تنظیمات وب سرور، ساختار URL ها ، چهارچوب صفحات ،ترجمه محتوا به زبان های دیگر ،رعایت اصول سئو در وب سایت های چند زبانه و همچنین رعایت اصول تجربه کاربری وب سایت دارای اهمیت زیادی هستند . معمولا در وب سایت های چندزبانه محتوا در زبان های مختلف یکی است ولی ممکن است با توجه به ملیت های گوناگون این اطلاعات تغییر کند.

اولین قدم در طراحی وب سایت چندزبانه مشخص کردن زبان اصلی وب سایت است . زبانی که اکثر محتویات وب سایت با ان پیاده شده است . بعد از انتخاب زبان اصلی برای وب سایت ، باید کد مربوطه به آن زبان را در سایت خود مشخص کنید. منظور از کد زبان منظور همان دوحرفی است که زبان مورد را مشخص می کند ، البته ممکن است از بیش از دو حرف برای مشخص کردن کد زبان استفاده شود . به عنوان مثال گاهی اوقات از چهار حرف برای مشخص کردن برخی زبان ها استفاده می شود که کاراکترهای اضافی برای توضیحات بیشتر در مورد ان زبان بکار می رود. به عنوان مثال کد زبانی EN-GB برای تشخیص زبان انگلیسی بریتانیایی است در حالی که کد زبانی EN-US برای مشخص کردن انگلیسی امریکایی استفاده می شود.

باید توجه داشته باشید که در سایت های دو زبانه باید Linking (لینک دادن) را برای تبدیل یک زبان به زبان دیگر را گسترش دهید.شما می توانید لینکی ارائه کنید که بازدیدکننده را از صفحاتی که در آن حضور دارد به صفحه دیگر با زبان جایگزین انتقال دهد.و آنها را به صفحه فهرست هدایت کرده تا افراد بتوانند در صفحه معادل با زبان های جایگزین حرکت نمایند.


هر دو رویکرد برای وب سایت چند زبانه به خوبی کار می کند، اگر چه حرکت و ناوبری را کمی پیچیده می نماید. در این مورد دو روش مهم برای چگونگی نزدیک تر شدن صفحات زبان های مختلف در وب سایت با یکدیگر وجود دارد:

ایجاد پوشه هایی برای زبان های جایگزین
زیر دامنه های معادل

این دو روش می تواند روش مناسبی برای طراحی وب سایت چندزبانه باشد.با احترام به گوگل باید بگوییم که جایگزین هایی هستند که بر روی مکان جغرافیایی وب سایت ها که بر اساس نام دامنه استفاده شده آنها (مکان سرور وب سایت) توجه کرده و زبان های مورد استفاده آنها را تا حدودی تشخیص می دهد.
برای اطمینان از اینکه وب سایت محل جغرافیایی درستی را مورد هدف قرار داده، می توانید از ابزار گوگل وب مستر برای تعریف لوکیشن آن استفاده نمایید. اما این ویژگی باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد و همین جستجوی فایل های کمکی برای کسب اطلاعات بیشتر را پر اهمیت می سازد. تا بدانید چه زمانی و چگونه از آن باید استفاده کنید.

اگر شما می خواهید  طراحی وب‌سایت دو زبانه یا  طراحی وب سایت چندزبانه برای کسب‌وکار خود داشته باشید  با سایت روبی وب  تماس بگیرید. سایت روبی وب طراحی این‌گونه سایت‌ها  را بر اساس نیازهای شما  و با استفاده از انواع سیستم‌های مدیریت محتوا و همچنین برنامه‌نویسی اختصاصی سایت چند زبانه اجرا می کند. پس سایت روبی وب شما را در این امریاری می کنیم .