راه های افزایش بازدید سایت

امروزه با تحقیق و بررسی بسیاری از کسب و کارهای آنلاین که با شکست رو به رو می شود به این نکته میرسیم که دلیل اصلی شکست و عدم موفقیت تعداد زیادی از وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاین ، نداشتن ترافیک مناسب می باشد. سایتی که بازدید مناسب نداشته باشد ، توسط طیف وسیعی از کاربران اینترنت دیده نمی شود. در واقع  مشکل از سایت نمی باشد بلکه از مدیران این سایت ها  که در افزایش بازدید واقعی سایت خود ناموفق هستند و نمی توانند بازدید مناسب و هدفمندی را به صورت روزانه برای سایت خود فراهم آورند.

هرچه تعداد بازدیدکنندگان سایت افزایش یابد احتمال افزایش فروش و سوددهی سایت نیز افزایش خواهد یافت. افزایش بازدید سایت  دارای روش های گوناگونی میباشد. روش هایی که بعضی از انها به کلاه سیاه معروف هستند و بعضی روش های با تاثیر طولانی مدت به روش های کلاه سفید مشهور هستند .

ترافیک بالای همچنین باعث کاهش رتبه الکسا سایت شده و اعتبار سایت را نزد کاربران افزایش می دهد. این افزایش اعتبار نیز یکی از کلیدی ترین موارد در بهبود شرایط تجارت آنلاین شما می باشد.


باید دانست که راه های افزایش بازدید سایت متنوع و کوناکون می باشد . در واقع این روش ها از ابتدای ایجاد سایت ها و وبلاگ ها دچار تغییر شده اند هرساله براساس فاکتورهای گوناگونی همچون : بازدید کاربران،علاقه های متنوع کاربران و تغییرات اجتماعی این روش ها دچار تغییرات بزرگ و کوچک شده اند..

از معروف ترین روش های افزایش بازدید که بین وبمسترها معروف و رایچ بوده است میتوان به تبادل لینک اشاره کرد.


در هرصورت که سایت شما از هر لحاظی هم عالی باشد، تا زمانی که ترافیک خوبی دریافت نکنید نمی توانید به درآمد زایی خوبی برسید. دلیل عمده عدم موفقیت بسیاری از کسب و کارهای آنلاین هم نداشتن ترافیک کافی است. هم اکنون وب سایت هایی وجود دارند که از هر لحاظی با کیفیت هستند ولی مشکل اصلی آن ها کم بودن بازدید کننده است. در واقع مدیران این سایت ها در بالا بردن ترافیک سایت خود ناتوان هستند و به خوبی نمی توانند روزانه ترافیک واقعی و هدفمندی را روانه سایت خود کنند.


در هر صورت راه های افزایش بازدید سایت یکی از اصلی ترین کارهایی است که هر صاحب سایتی باید به آن اهمیت دهد. در واقع اگر شما صاحب هر کسب و کار آنلاینی هستید باید در صدد بالا بردن بازدید سایت خود باشید.


امروزه چه راه های برای افزایش بازدید سایت وجود دارد:

در واقع راه های افزایش بازدید سایت به نوع فعالیت سایت و نوع مخاطبان آن و محتوای داخل سایت و دیگر عوامل طراحی سایت بستگی دارد و این کار را می‌توان با روش‌های گوناگونی انجام داد.

1-سئو

2-تبلیغات اینترنتی

3-بازاریابی محتوایی

4-استفاده از شبکه‌های اجتماعی

5-استفاده از شبکه‌های موبایلی

6-تبلیغات ایمیلی

7-خبرنامه ایمیلی

8-فعالیت در تالارهای گفتگو

9-فعالیت در سایت‌های پرسش و پاسخ

10-بازاریابی سنتی


در این مقاله ما به بررسی روش های نوین افزایش بازدید را برای شما بازگو می کنیم.

1- تولید محتوای مناسب

در ابتدا برای اینکه بتوانیم بازدی در سایت خود را توسط کاربران افزایش بدهیم باید اولا برای افزایش بازدید واقعی سایت ، تولید محتوا و نگارش مقالاتی می باشد که می تواند توجه بیشتر کاربران را در حوزه کسب و کار شما به خود جلب نماید. البته حائز اهمیت است که بدانید تعدادی زیادی از وبمستران به اشتباه فکر می کنند که تنها با نگارش مقاله های زیاد در حوزه کاری خود ، می توانند ترافیک سایت خود را افزایش دهند. درواقع این باور که تنها به دلیل داشتن صفحات و لینک های زیاد ، بازدید سایت از طرف کاربران افزایش پیدا کند، نادرست می باشد.

در این جا این مطلب را باید بدانید که شما باید مقاله ای بنویسید که طرفدار زیادی داشته باشد و توسط کاربران زیادی در صحفه اول  جستجو شود. برای همین باید  ابتدا کلمات  کلیدی و عبارات جذبی  که نزد کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و هر ماه توسط اشخاص زیادی جستجو می شود را پیدا کرده  و در رابطه با آن ها مطالب جدید و جذابی بنویسیم. یکی از راه هایی که می توانید رتبه مقاله خود را تا حدود زیادی ضمانت کند این است که مقاله خود را  کامل تر از بقیه بنویسید. قبل از نوشتن مقاله مورد نظر اول به نتایج جست و جو در آن عبارت نگاهی بیاندازید. و مقالاتی که قبلا اشخاص دیگر نوشته شده اند را ببینید که تا چه حدی است. هر چه این مقالات خوب بود شما باید  قوی تر و کامل تر از آن ها بنویسید.

در این قسمت تولید محتوا اولین کاری است که باید انجام دهید. تولید محتوا در فرمت های مختلف و انتشار آن در سایت خود باعث محبوبیت شما در گوگل هم می شود.

حالا برای یافتن کلمات و عباراتی که بیشتر کاربران آنها را جستجو می کنند ، می توانید از ابزارهای گوگل مانند Google Trends و Google Keyword Planner  استفاده نمایید. با وارد شدن به این ابزارها می توانید  عباراتی را که جستجوی بالایی دارند ، یافته و در رابطه با آن ها مقالاتی را در سایت خود قرار دهید.

هنگامی که  نوشتن مقاله  به پایان رسید ، نوبت به انجام  مراحل مربوط به سئو و بهینه سازی می باشد تا آن مقاله ، جایگاه و رتبه خوبی در گوگل و سایر موتورهای جستجو از آن خود کند. با این  روش می توانید بازدید سایت خود را چند برابر کنید.

پس باید این را در نظر داشته باشید که تولید محتوا در واقع یکی از شاخه های مهم در علم دیجیتال مارکتینگ می باشد که تحت عنوان بازاریابی محتوا ، از اهمیت فراوانی در مبحث برندسازی و بهبود کسب و کار آنلاین برخوردار است.


2- افزایش سرعت سایت

مورد دیگری که بسیار مهم و کلیدی برای  افزایش بازدید  سایت می باشد  ، سرعت بالای آن سایت است. سرعت سایت نقش مهم و اساسی  هم در سئو سایت ایفا می کند و هم در رضایت کاربران از سایت بسیار اهمیت دارد. این راباید به عرض شما برسانیم که اکثر کاربران منتظر لود سایت هایی که زمان بارگزاری آن ها بیش از 8 ثانیه بوده نمی مانند و به سرعت آن سایت را ترک می کنند. حتی این امر در موبایل به 5 ثانیه می رسد. پس هر مدیر سایت برای این که بتواند هم کاربران فعلی سایت خود را راضی نگه دارد و هم بتواند در جذب کاربران جدید موفق باشد ، باید تمام تلاش خود را بکند و  نکات مهم در مورد افزایش سرعت سایت را مورد بررسی قرار دهد و در رفع مشکلات و ایرادهای  موجود اقدام کنند. هنگامی  که سایت شما در صحفه جستجوی گوگل ظاهر می‌شود، کاربران روی لینک سایت شما کلیک می کنند. درصورتی که سرعت لودشدن صفحات سایت شما  پایین باشد، کاربر صفحه را می بندد و دیگر وارد سایت شما نخواهد شد. برای همین منظور قبل از هرگونه تبلیغ و سرمایه گذاری بر روی دیگر عوامل ، از بالا بودن سرعت سایت خود مطمئن شوید تا باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید. از قرار دادن عکس با حجم بالا خودداری کنید زیرا حجم بالای عکس ها می تواند عاملی برای کند کردن سرعت سایت شما باشد.  در این جا ابزار تست سرعت گوگل به شما کمک می کند تا سرعت سایت خود را بسنجید و نواقص  آن را برطرف کنید.


3- فعالیت در شبکه های اجتماعی

در عصر جدید اهمیت شبکه های اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست. در این رابط فعالیت در شبکه های اجتماعی محبوب کشورمان نیز از دیگر راه های افزایش بازدید سایت محسوب می شود.  امروزه بیشتر کاربران  ایرانی روزانه از اپلیکیشن هایی مانند تلگرام ، اینستاگرام واستفاده می کنند. فعالیت درست و مناسب در این شبکه ها ، از دیگر راه هایی است که  شوید. از روش ها دیگر برای افزایش بازدید سایت  ، به اشتراک گذاری تمام مطالب و مقالاتی است که در سایت خود قرار می دهید. مثلا وقتی که شما در سایت خود یک مقاله جذاب منتشر می کنید ، می توانید مقدمه آن را در تلگرام سایت به اشتراک گذاشته و لینک سایت را نیز در انتهای آن قرار دهید. حال با انتشار این خلاصه  در گروه های مختلف ، افراد فراوانی را برای ورود به سایت و مطالعه آن مقاله ترغیب می کنید. فعالیت در شبکه های اجتماعی  در سئو سایت نیز تاثیر چشمگیری می گذارد.

یکی دیگر از راه های افزایش بازدید سایت  ، قرار دادن تصاویر و مطالب جذاب در اینستاگرام و تلگرام و تولید محتوای منحصر بفردی که در وب سایت خود قرار نداده اید ، می توانید کاربران و مخاطبان زیادی را جذب صفحه اختصاصی خود کنید تا با کسب و کار آنلاین شما آشنا شوند. حالا بیاید با ترکیب متن با تصویر یا فایل های صوتی در تلگرام و استفاده از تصاویر و ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام می تواند در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار باشد.

4- افزودن گزینه اشتراک در شبکه های اجتماعی

در این قسمت می خواهیم شما را با یک روش دیگر آشنا کینم .یکی از روش های مفید برای افزایش بازدید واقعی سایت که باعث بهتر دیده شدن مقالات و مطالب سایت می شود ، اضافه کردن گزینه اشتراک در شبکه های اجتماعی است. به احتمال زیاد در بسیاری از سایت ها (از جمله پایین همین مقاله) با گزینه هایی مربوط به اشتراک مطلب در شبکه های نظیر تلگرام ، لینکدین ،گوگل پلاس ومواجه شده باشید. وقتی که مقاله شما مورد پسند یک کاربر قرار بگیرد ، این احتمال وجود دارد که او قصد به اشتراک گذاری آن را با دوستان خود داشته باشد. گذاشتن  این ابزار در پایین مقالات  سایت کمک می کند تا افراد بیشتری با مطالب سایت آشنا شده و کاربران بیشتری جذب سایت شوند.


5- تولید و انتشار کتاب های الکترونیکی

امروزه می توان گفت که تولید و انتشار فایل های چند رسانه ای مانند کتاب های الکترونیکی بسیار آسان می باشد. حالا می توانید همان مقالاتی را که در سایت خود منشر می کنید و ارزش زیادی برای شما دارند ، به صورت ای بوک نیز در سطح اینترنت منتشر نمایید. این کتاب های الکترونیکی  را می توانید درون سایت هایی مانند تک بوک یا کتاب ساز آپلود نمایید که کاربران فراوانی در روز دارند.هنگامی که  کاربران این کتاب ها دانلود و مطالعه  می کنند و آن ها را برای دوستان خود ارسال می کنند ، این کار باعث آشنایی  آنها با سایت شما می شوند.

افرادی که کتاب الکترونیکی شما مورد پسند آن ها واقع شده است ، آنها این کتاب  الکترونیکی را در سایت و و حتی شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های خود منتشر می کنند و این یعنی بازدید کاربران بیشتر. مسئله مهم این جا است  که کتاب الکترونیکی  شما باید حاوی موضوع و محتوایی به شدت جذاب و در عین حال کاربردی و مفید باشد تا در میان کاربران زیادی منتشر  شود. به همین طریق افراد زیادی با کسب و کار شما شده و به سایت شما وارد می شوند.


6- تولید و انتشار ویدیو

برنامه ویدیو همواره محبوب ترین فرمت محتوا در دنیای اینترنت بوده و تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب ، با هیچ نوع محتوای دیگری قابل مقایسه نیست. حالا می توانید مقالات خود را به ویدیو تبدیل کرده و با انتشار آن ها در سایت های اشتراک ویدیو مانند آپارات ، یوتیوب و … ، باعث افزایش بازدید سایت خود شوید. در این سایت ها همواره افرادی هستند که به دنبال مشاهده ویدیوهای جدید هستند و در صورت موردپسند بودن ویدیوی شما ، ممکن است آن را در کانال خود نیز به اشتراک بگذارند

شما می توانید از نرم افزارهای ساخت ویدیو مانند camtasia یا snagit استفاده نمایید و با یک میکروفون ساده ، بر روی ویدیوی خود صحبت کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که پروفایل خود را در سایت های اشتراک ویدیو به طورکامل وارد کرده و حتما آدرس سایت تان را در کانال قرار بدهید.  در اینجا مخاطبانی که جذب ویدیوی شما شوند ، به سرعت وارد کانال شما شده و بر روی آدرس سایت موجود در کانال کلیک می کنند و وارد سایت می شود. این یکی دیگر از راه های افزایش بازدید در سایت می باشد.


7- تولید و انتشار فایل های صوتی

باید به شما متذکر شویم که تولید فایل های صوتی یا پادکست هم کار بسیار ساده ای است. کافی است مقالات سایت خود را به صوت تبدیل کنید. همچنین می توانید کتاب های الکترونیکی خود را که نوشته اید به کتاب صوتی تبدیل کنید و دوباره آن ها را منتشر کنید.  برای اشتراک محتوای خود فقط باید آن را به فرمت های مختلف تبدیل کنید. تنها دلیل اصرار به تولید فایل صوتی، برای انتشار آن ها است . این سایت ها روزانه ترافیک بالایی دارند و می توانند در افزایش بازدید سایت تان بسیار به شما کمک کنند. بعضی از سایت های دیگری نیز کتاب صوتی به اشتراک می گذارند و می توانید از آن ها برای اشتراک فایل های صوتی خود استفاده کنید شما به راحتی و حتی با تلفن همراه خود می توانید مقاله ای که پیش از این نگارش کرده اید را به به یک فایل صوتی قرار دهید و علاوه بر انتشار آن در سایت خودتان ، در سایت های اشتراک صوت مانند شنوتو و تهران پادکست نیز منتشر نمایید. در واقع می توان گفت که  این سایت ها نیز دارای کاربران فراوانی می باشد و پادکسب جذاب شما می تواند باعث افزایش بازدید واقعی سایت شود. البته سایت هایی نیز هستند که کتاب های صوتی را به صورت رایگان و برای دانلود در سایت خود قرار می دهند.

 

8 -انتشار مقاله در دیگر سایت ها و پست مهمان

مهمترین مسئله این است که محتوا حرف اول را در دنیای اینترنت می زند. و اینکه بتوانید محتوای باکیفیت که از نظر کاربران نیز ارزشمند باشد را بنویسید کار آسانی نیست و بسیاری از سایت ها در این زمینه توانایی زیادی ندارند. برای این منظور سایت ها ی بسیار تمایل دارند تا از محتوای با کیفیت شما در سایت خود استفاده نمایند. در واقع این  مطالب ، که اصطلاحا به آنها (پست مهمان) گفته می شود.البته  سایت های زیادی هستند که شما می توانید به عنوان یک نویسنده مهمان برای آن ها مقاله بنویسید ومی توانید  سایت خود را نیز در میان آن ها تبلیغ کنید. متوجه باشید  که این کار را نباید به صورت مستقیم انجام دهید. کافیست آدرس سایت را در پروفایل خود قرار دهید.

شما با فعالیت در فروم های مختلف و ارسال های پست های زیاد ، لینک سایت خود را نیز در بخش امضای پروفایل قرار دهید. به این شکل افراد زیادی با سایت شما آشنا شده و با کلیک بر روی لینک ، وارد سایت شما می شوند.

البته بگوییم که سایت های دیگری نیز هستند که فعالیت آن ها  بازنشر مقالات سایت های دیگر می باشد. شما می توانید به سادگی و به صورت کاملا رایگان ، مقالات سایت خود را درون این سایت ها منتشر کنید تا بازدید بیشتری داشته باشد. شما این نوع سایت ها را به راحتی می توانید با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو نظیر گوگل پیدا کنید.


9- همکاری در فروش محصولات و خدمات

از راه های افزایش بازدید  سایت ، بخش همکاری در فروش است. برای سایت خود با راه اندازی یک سیستم همکاری در فروش می توانید باعث افزایش بازدید کننده سایت تا چندین برابر شوید. بیشتر از تصورات ، بخش همکاری در فروش تنها محدود به فروش کالاهای فیزیکی نیست ، این کار می تواند برای محصولات دیجیتالی و خدمات اینترنتی نیز بسیار مفید باشد.

وقتی که شما یک کسب و کار اینترنتی که داشته باشید ، می توانید با راه اندازی سیستم های مناسب به افزایش بازدید سایت خود کمک کنید. در این قسمت همکاری در فروش می تواند برای سایت های خدماتی یا سایت هایی که محصولات دیجیتالی می فروشند هم بسیار مفید باشد. الان می خواهیم به شما چیزی را بگوییم  و آن این است که در حقیت بسیاری از کسب و کارهایی که  هم اکنون در ایران موفق هستند از طریق سیستم بازاریابی پورسانتی به موفقیت رسیده اند .

پس برای موفقیت شما نیز هر کسب و کاری که داشته باشید می توانید از این سیستم برای افزایش محبوبیت و به ویژه افزایش بازدید سایت خود استفاده کنیدحال اگر شما یک  وب سایت محتوایی دارید، میتوانید با تولید محصولات دیجیتالی مثل ایبوک های جذاب، بازاریابان زیادی را به سایت خود جذب کنید.

اگر مجبور شدید که  تمام سودتان را به بازاریابان بدهید اینکار را انجام دهید چون واقعا به نفع شماست و باعث می شود که سایت شما با افزایش بازدیدکنندگان زیادی مواجع شود .

10- ساخت اپلیکیشن موبایلی

اکوزه در عصر تکنولوژی  تعداد کاربران موبایلی در اینترنت روز به روز در حال افزایش است. برای این منظور ساخت یک اپلیکیشن اندروید و IOS برای سایت ، می تواند کاربران زیادی در در طی مدت زمان طولانی جذب سایت کرده و باعث افزایش بازدید واقعی سایت شود. در عصر فناوری جدید  ، ساخت اپلیکیشن های موبایل بسیار آسان تر از گذشته شده است. با وجود این اپلیکیشن ها  شما می توانید  همان کتاب های صوتی و EBook های خود را نیز به صورت آ پ های ساده درآورده و در فروشگاه هایی مانند کافه بازار و مایکت به صورت رایگان قرار دهید. در واقع این فروشگاه ها نیز کاربران فراوانی دارند که می توانند به راحتی باعث افزایش بازدید سایت شما شوند. بیایید قسمت  نرم افزار موبایل  خود را به بخشی به نام درباره ما را قرار بدهید  در این قسمت می توانید توضیحات و آدرس سایت خود را قرار داده و از این طریق نیز باعث آشنایی افراد زیادی با کسب و کار آنلاین خود شوید.


11- سئو و بهینه سازی سایت

یکی از بهترین روش هایی که می تواند باعث افزایش بازدید واقعی و هدفمند برای سایت  شما شود ، سئو و بهینه سازی سایت می باشد. در این جا  بهبود جایگاه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو باعث می شود که بتوانید بازدیدهایی کاملا مفید داشته باشید. در ابتدا  باید کلمات و عبارات کلیدی  مناسب خود را انتخاب کرده و سپس همه چیز را به کلیک اول بسپارید.

مهم است  که آینده سئو بر پایه محتوای مناسب و منحصر بفرد است.امروزه  تمامی الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز بر همین پایه استوار هستند و در حال بروز شدن هستند. پس پایه اساسی و اصلی برای بهبود جایگاه در موتورهای جستجو ، نگارش مقاله های مناسب بر اساس همین عبارات و کلمات کلیدی  مناسب است.


12- تبلیغات خارجی

یکی دیگر از روشی  که می تواند بازدهی زیادی را در کوتاه مدت برای سایت  شما به ارمغان بیاورد ، استفاده از تبلیغات کلیکی مانند تبلیغات در گوگل ، تبلیغات بنری و یا بک لینک و ریپورتاژ  می باشد. مشخص است ، که این روش هزینه بالای دارد. این نکته را پذیرفت که هیچ کسب و کار موفقی را نمی توان پیدا کرد که سرمایه گذاری درست و مناسبی بر روی تبلیغات خود نداشته باشد.در این باره باید متذکر شویم که  تبلیغات اصولی می تواند تاثیر حیرت آوری  بر روی تجارت آنلاین شما ایجادکرده  و باعث شود یک شبه ره صدساله را طی کنید.

هنگامی که کاربران سایت های مختلف با مشاهده تبلیغ جذاب  سایت شما می شوند  ، بر روی آن کلیک کرده و در صورتی که خدمت ، محصول و مطلب شما مورد علاقه  این افراد واقع شود ، هزینه   تبدیل کاربر به مشتری در سایت شما افزایش فوق العاده ای پیدا خواهد کرد. در این جا باید بگوییم که  تمامی روش های تبلیغات کلیکی ، تبلیغات گوگل از ارزش بالاتری برخوردار است. چون تنها کاربرانی از این طریق وارد سایت می شوند که به دنبال موضوع موردنظر می باشند.


13-ایمیل مارکتینگ

 

از جذاب ترین راه های دسترسی مخاطب به سایت ایمیل مارکتینگ است .با این روش مخاطبانی همیشگی برای سایت خود به ارمغان می آورید.

با وجود مخاطبان همیشگی و ورود افراد جدید  به سایت شما به صورت شگفت آوری روی سئو سایت تاثیر می گذارد و رتبه الکسا سایت شما را جابجا می کند.

سعی کنید برای انجام ایمیل مارکتینگ اطلاعات افرادی را که به سایت شما می آیند را دریافت کنید و آن ها را عضو خبررسان ایمیلی خود کنید .

وقتی که محتوای سایت  شما مورد علاقه برخی قرار می گیرد  با دریافت اطلاعات مخاطبان که به محتوا های سایت شما علاقه دارند می توانید با ارسال یک ایمیل آن ها را دوباره به سایت خود دعوت کنید و ترافیک سایت را بالا ببرید.

 

در قسمت پایانی

باید یادآوری کنیم که روش های تبلیغات آنلاین، رسانه اجتماعی، پست های مهمان و کامنت مارکتینگ بهترین کارهای موجود برای افزیش آمار بازدید سایت هستند که در کنار سئو نتیجه عالی می دهند. هرکدام از مطالب  ذکر شده  در قسمت بالا به تنهایی می تواند بازدید سایت شما را تا چندین برابر افزایش دهد. پس بهتر است برای افزایش بازدید واقعی سایت خود از تمامی روش های بالا استفاده مناسبی کنید . راه های زیاد دیگری نیز برای افزایش بازدید سایت وجود دارد که ما در این مقاله تعدادی از آنها را برای شما بازگو کردیم.

 

سایت روبی وب  برای افزایش بازدید کاربران از سایت  تمام تلاش خود را انجام می دهد و ما نیز تمام فعالیت های ذکر شده در قسمت بالا را رعایت کرده و آنها در در سایت به کار می بریم . سایت روبی وب  با به روز رسانی  فناوری و تکنولوژی  همگام بوده و از تمامی امکانات  این عرصه استفاده می کند تا ترافیک سایت را افزایش دهد. پس با ما همرا شوید . سایت روبی وب