ساخت فروشگاه اینترنتی

در عصر جدید که رشد وسیعی از کسب‌و‌کارهای آنلاین دیده می شود ،با وجود این پیشرفت ها حتما داشتن وساخت فروشگاه اینترنتی برای همه لازم  می باشد. زیرا در حالی که تکنولوژی در حال پیشرفت می باشد  و گسترش استفاده از اینترنت در بین همگان اقزایش یافته است ،ساخت فروشگاه اینترنتی که باعث افزایش تعداد مشتریانی که خریدهای اینترنتی را به خرید از فروشگاه‌های فیزیکی ترجیح می‌دهندبالا رفته است. همچنین هزینه کم راه‌اندازی سایت ،طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی، سهولت مدیریت فروشگاه‌های اینترنتی، فروش بدون محدودیت جغرافیایی به علاوه‌ی مشتریان بیشتر، سبب ترغیب بخش عمده‌ای از کسب و کارهای سنتی به  راه‌اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی شده است.

پس امروزه با گسترش روزافزون تکنولوژی گوناگون و از جمله  فناوری های مربوط  به وب سایت ، کمتر کسی را در حوضه تجارت می توان یافت که حداقل یک وبسایت ساده برای معرفی محصولات خود و فروش اینترنتی برپا نکرده باشد.

در این زمان  شیوه سنتی فروش محصولات به میزان زیادی  کاهش یافته است  و جای خود را به فروش آنلاین داده است. و هر سال به تعداد و میزان افرادی که رو به تجارت الکترونیک آورده و سعی دارند با فروش آنلاین، درآمد خود را افزایش دهند  بیشتر می شود.

در اصل ابتدا باید تعریفی از فروشگاه اینترنتی چیست ؟ را بدانیم .

در واقع فروشگاه اینترنتی وب سایتی است که امکان نمایش محصولات شما را در شبکه جهانی وب سایت  فراهم می شود . در این فروشگاه ها مشتریان محصولات شما را می بینند، و در مورد قیمت و توضیحات آن محصول مطالعه می کنند و در صورت نیاز می توانند به جستجوی کالای مورد نظر خود با ویژگی های خاص خود بپردازند. در آخر در صورتی که قصد خرید از شما را داشته باشند خیلی راحت محصول را به سبد خرید خود اضافه کرده و روش پرداخت و ارسال خود را انتخاب می کنند و پس از تایید منتظر می شوند تا فروشنده کالا را برای آن ها ارسال کند.

چرا به ساخت فروشگاه اینترنتی نیاز است ؟

مزیت اصلی فروشگاه اینترنتی این است که شما برای پیدا کردن مشتری زحمت کمتری می‌‌کشید و حتی می‌توانید محصولات خود را  به همه‌جای کشورارسال کرده  و درآمدزایی کنید. از طرف دیگر نیازی به حضور و برخورد فیزیکی و کلامی با مشتری‌ها نیست و شما بدون ‌که آن‌ها را ملاقات کنید ، محصولات خود را به آن‌ها می‌فروشید.

ویژگی های ساخت فروشگاه اینترنتی  چیست ؟

1-کاهش هزينه هاي جانبي نظير اجاره محل، هزينه ويترين و انبار، فروشنده، خواب سرمايه و غيره نسبت به يک فروشگاه سنتي . 

2-قابلیت فروش محصول فیزیکی

3-اتصال به درگاه بانکی و قابلیت فروش آنلاین

4-ساخت گالری عکس برای محصولات

5-امکان تعریف محصول با ویژگی متغیر(مثل موبایل با تغییر ظرفیت حافظه قیمتش تغییر می کند.)

6-قابلیت استفاده از کوپن ها بن های تخفیف و اعمال خودکار آن بر قیمت خرید مشتری

7-قابلیت استفاده از سبد خرید و امکان فروش به صورت گروهی

8-قابلیت نمایش جدیدترین،پر فروش ترین و محبوب ترین محصولات در سایت

9-انتشار مقاله های مرتبط با محصول در سایت

10-تحويل کالاي خريداري شده درب منزل، بيمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقل.

11-ساخت صفحات تماس با ما،ارتباط با ما و

*مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

مرحله اول : مشخص کردن نوع محصول

اولین قدمی که در راه اندازی فروشگاه و ساخت فروشگاه اینترنتی باید برداریم مشخص کردن نوع محصولات و خدمات شما می باشد. در اینجا  باید به طور دقیق مشخص کنید که قرار است در فروشگاه اینترنتی شما  چه محصولات و خدماتی را به مخاطبان و کاربران تان بفروشید.باید بدانید که  راه اندازی فروشگاه اینترنتی دقیقا مثل راه اندازی فروشگاه فیزیکی است. در فروشگاه فیزیکی برای اینکه محصولات تان را بفروشید باید بدانید که چه محصولاتی را در فروشگاه تان بفروشید. ابتدا شما باید محصولاتی را که می‌خواهید بفروشید را مشخص کنید.همین کار نیز در فروشگاه اینترنتی باید انجام داد.

یکی از ساده ترین و راحت ترین راه ها برای مشخص کردن نوع محصول این است که باید ببینید خودتان به چه چیزهایی علاقه دارید. از این طریق می توانید بفهمید که مخاطبان شما به چه محصولاتی احتیاج دارند.تا بتوانید آنها را در فروشگاه اینترنتی خود عرضه کنید.

نکته‌ی دوم در انتخاب محصول مناسب برای فروش بعد از علایق و توانایی ها، این است که کدام قسمت  هنوز اشباع نشده است. بعضی اوقات  شما در حوزه‌ای قصد تاسیس فروشگاه آنلاین داشته دارید  که رقبایی سرسخت و با سابقه‌ی طولانی در آن مشغول به کارند. و ممکن است احتمال موفقیت شما بسیار اندک باشد. پس باید تحقیق کنید  که کدام بخش از بازار فروش اینترنتی هنوز اشباع نشده است.

در صورتی که  قسمت  مورد نظر شما اشباع شده باشد. باید با  کسانی که در آن حوزه‌ی مورد نظر شما فعال هستند وارد شراکت شوید و فروش قسمتی از محصولات آنها را بر عهده بگیرید. اگر دلتان می خواهد که  فعالیت  خود  را در آن حیطه داشته باشید ، باید اعتباربیشتری  برای مشتریان خود ارائه دهید  که از شما محصول را خریداری کنند. در واقع باید چیزی بیشتر از میانگین رقیب‌هایتان ارائه کنید.

 

مرحله دوم : شناخت مشتریان هدف

در قدم دوم انجام این کاربزرگ که  ساخت فروشگاه اینترنتی را شامل می شود آن چیزی جز شناخت کامل مخاطبان خود می باشد.که این امر برای فروشگاه خیلی ضروری می باشد. در صورت شناخت مخاطبان ، فروش سایت تان افزایش پیدا خواهد کرد. منظور از شناخت مخاطبان هدف این است که چه افرادی می خواهند وارد فروشگاه اینترنتی شما شوند و محصولات و خدمات شما را خریداری کنند. باید بدانید که این مشتریان جوان ، کودک ،نوجوان ، بزرگسال و یا افرادمسن هستند تا براساس معیارها کالاها و اجناس خودرا در فروشگاه اینترنتی قرار بدهید.

برای مشخص کردن مشتریان هدف آنها را بر اساس معیار های زیر طبقه بندی کنید.

-سن، جنسیت و محل اقامت

-الگو های رفتاری

-انگیزه‌ها و اهداف اصلی مشتری

-بزرگترین چالش آنها چیست و شما چگونه آن را مرتفع خواهید کرد؟

-چرا آنها باید محصولات شما را بخرند؟

مرحله سوم :ایده‌تان را ارزیابی کنید

شما باید جنس مناسب برای فروش  داشته باشید تا بتوانید مشتری برای کالای خود پیدا کنید. افرادی که از شما خرید می کنند  در قبال محصولات شما پولی را پرداخت می کنند. در واقع وقتی که محصولات عالی باشد  یا برعکس این امر برای شما موفقیت یا شکست محسوب نمی‌شود. موفقیت وقتی صورت می گیرد که افراد بعداز خرید  پول پرداخت کنند.

اجناستان را بصورت دستی بفروشید

اگر شما تازه کار خود را شروع کرده اید برای اینکه متحمل هزینه نشوید می توانید  فروشگاه اینترتی تاسیس کنید. در ابتدا می توانید بصورت مستقیم با مشتری ارتباط برقرار کرده و جنستان را به او بفروشید. مهم‌ترین حسن این کار این است که بجز کسب درآمد، مطمئن خواهید شد که برای محصولتان مشتری وجود دارد و افراد حاضرند برای آن پول پرداخت کنند.

امروزه بیشتر مردم از شبکه‌های اجتماعی واتسآپ، تلگرام یا اینستاگرام استفاده میکند. استفاده از این شبکه‌های اجتماعی هزینه‌ای ندارد و کار با آنها نیز آسان است. فقط شما با پیوستن به گروه های مجازی یا در اینستاگرام برای محصولاتتان صفحه‌ای ایجاد کنید.

عرضه اجناس تولیدی را در بازار‌های مجازی

همواره می توانید  محصولات تولیدی‌ خود را در بازارهای مجازی مانند ایسام، دیوار، شیپور یا… به فروش برسانید.وجود این  سرویس ها به شما این امکان را می دهد  که بصورت مستقیم با مشتری وارد مذاکره شوید و اطلاعات و عکس های محصول مورد نظر را برای آنها بفرستید.برای این که بتوانید بیشتر و بهتر بفروشید، حتما نیازمند وبسایت فروشگاهی هستید.

مرحله چهارم :انتخاب نام فروشگاه اینترنتی

در این مرحله که باید خیلی روی آن دقت کرد انتخاب نام فروشگاه اینترنتی  که یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی است. شما باید برای فروشگاه اینترنتی خود یک نام مناسب انتخاب کنید. نامی  که برای فروشگاه خود انتخاب می کنید بسیار مهم است است و باید نامی را انتخاب کنید که در ذهن مخاطبان شما برای همیشه باقی بماند و نام فروشگاه  را به  دیگران نیز انتقال بدهد.حتماً زمان بگذارید. این نام باید متناسب با محصولات و موضوع فروشگاه اینترنتی شما  باشد. این نام باید خاص و جذاب باشد و باید با موضوع کاری و محصولات خود  مربوط  باشد.

نام فروشگاه اینترنتی شما  همان نام دامنه سایت  است. نام فروشگاه اینترنتی خود را متناسب با دامنه ای که می خواهید تهیه کنید انتخاب کنید. برای انتخاب و تهیه دامنه مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود میتوانید از شرکت‌های ارائه دهنده هاستینگ و دامنه استفاده کنید انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است است و نام فروشگاه اینترنتی شما با نام دامنه سایت تان باید یکی باشد.

مرحله پنجم: انتخاب  سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی 

وقتی که همه مراحل بالا را انجام دادیم و برای درست کردن فروشگاه اینترنتی تصمیم آخر را گرفتیم و برای  ساخت فروشگاه اینترنتی خود اقدام کردیم  ،بعد از آن  اولین قدم انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا (cms) است. سیستم مدیریت محتوا فروشگاهی ، امکانات لازم برای جذب و فروش و غیره را که برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی لازم است را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مرحله ششم :  استخدام نیروی‌ انسانی مورد نیاز

حالا که دیگر به پایان مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی  رسیدید. نوبت به انتخاب  شما برای استخدام نیروی انسانی مورد نیاز و البته متخصصی  که اموری مانند پشتیبانی سایت، محصولات، مشتریان، تحویل و… را انجام دهند. تعداد نیروی انسانی را با توجه به بودجه‌ و تعداد فیلد های مورد نیاز و ضروری تعیین کنید. هنگام استخدام  نیروی انسانی  برای فروشگاه اینترنتی خود حتما یک گرافیست ماهر، بازاریاب شبکه‌های اجتماعی و تولید‌کننده محتوارا در نظر بگیرید. زیرا این افراد برای هر کسب‌وکاری بسیار اهمیت زیادی دارند و هرچه که آنها ماهر‌تر و متخصص تر باشند احتمال موفقیت شما نیز بیشتر می‌شود.

مرحله هفتم : نماد اعتماد

یکی دیگر از مراحلی که برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی می‌بایست طی کنید، دریافت نماد اعتماد است. پس از ثبت‌نام می‌بایست به صورت محضری تعهدنامه‌ای را امضا کنید و برای نماد ارسال کنید.

اگرشما بخواهید درگاه مستقیم بانکی دریافت کنید؛ یکی از ملزومات دریافت درگاه پرداخت بانکی، داشتن نماد اعتماد است با این کار شما می‌تواند به مشتریان خود  اطمینان بدهید که فروشگاه اینترنتی  شما قلابی یا Fake نیست ، آدرس و شماره تلفن تایید شده دارید و می‌تواند به شما اعتماد کند.

مرحله هشتم : چند درگاه پرداخت مطمئن تهیه کنید

وقتی که مشتری با فروشگاه شما آشنا شد از آنجا  خرید کرد، به مرحله  نحوه‌ی پرداخت می‌رسد. فروشگاه های گوناگون روش های مختلفی را برای پرداخت وجه محصول، در اختیار مشتری قرار می‌دهند. این امکانات  پرداخت انلاین، واریز به شماره حساب یا پرداخت نقدی در محل است . امروزه  با گسترش خدمات الکترونیک بانکی، اغلب افراد گزینه‌ی پرداخت آنلاین را ترجیح می‌دهند. پس شما باید به فکر تهیه‌ی چند درگاه پرداخت مطمئن و امن از چند بانک معتبر کشور باشید.

در واقع  راه دیگری برای دریافت درگاه پرداخت نیز وجود دارد و آن استفاده از درگاه های پرداخت شخص ثالت است. نحوه‌ی کار این سیستم ها به این گونه است که با ثبت نام در آنها، یک صفحه‌ی پرداخت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد که مشتری می‌تواند پرداخت خود را از طریق این درگاه ها انجام دهد. استفاده از این درگاه ها رایگان نمی باشد و آنها درصدی را از هر مبلغ واریزی به عنوان کارمزد بر‌ می‌دارند.

ساخت اپلیکیشن تلفن همراه فروشگاهی

در صورتی که به دنبال پیشرفت و همچنین ارائه بهترین امکانات به مشتریان در وب سایت فروشگاهی خود هستید ، حتما یک اپلیکیشن تلفن همراه

برای فروشگاه خود تهیه میکنید. طراحی اپلیکیشن تلفن همراه یکی از سریعترین و بهترین راههایی است که مشتری میتواند برای دسترسی به وب

سایت شما در هرجایی استفاده کند همچنین شما میتوانید با انتشار اپلیکیشن فروشگاه خود در مارکتهای اپلیکیشن نیز برای خود مشتری جذب کنید.

 

سایت روبی وب زمینه طراحی انواع  سایت ها ،امکانات لازم و داشتن تجربه بالا برای ایجاد و ساخت فروشگاه اینترنتی را با در اختیار داشتن  متخصصین طراحی با تجربه و برنامه نویسان مهار در این کار فعالیت دارند. جهت ساخت فروشگاهی اینترنتی میتوانید امکانات و نیازهای خود را به صورت کتبی یا و به صورت حضوری با سایت روبی وب درمیان گذاشته تا هزینه و زمان مورد نیاز برای اجرای پروژه را برای شما ارسال کنند. همچنین در صورتی که نیازمند راهنمایی و مشاوره هستید می توانید همین حالا با سایت روبی وب تماس بگیرید.